Welcome,
Guest
. Please
login
or
register
.
Did you miss your
activation email?
Friday May 18, 2012 at 15:55
1 Hour
1 Day
1 Week
1 Month
Forever
Login with username, password and session length
-= Welkom op het Codima forum =-
Search:
Advanced search
8873
Posts in
1314
Topics by
630
Members Latest Member:
-
caribue
Most online today:
13
- most online ever:
73
(Tuesday Feb 16, 2010 at 07:09)
Codima forum
|
Codima IT
|
Garantie en Service
(Moderators:
thamar
,
Diederik
,
David
,
Steven
) | Topic:
PC vertoont artefacts bij opstarten en dan BSOD
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
« previous
next »
Pages:
[
1
]
Author
Topic: PC vertoont artefacts bij opstarten en dan BSOD (Read 1539 times)
msouphy
Jr. Member
PC vertoont artefacts bij opstarten en dan BSOD
«
on:
Saturday Jun 23, 2007 at 07:40 »
Tweet
Hoi Codima,
ik heb een probleempje met een systeem dat ik in november bij jullie kocht.
Hij liep heel vlotjes tot gisterenavond. Toen ik hem wou opstarten vertoonde het scherm waar de RAM en zo worden geteld, allemaal kleine witte puntjes. Daarna geeft hij het icoontje van Windows XP weer met het laadbalkje eronder, en dat scherm bevat ook allemaal kleine blauwe dots. Waarna hij dan BSOD en niet meer verder geraakt. Heb hem paar keer gereboot, zelfs eens volledig van stroom gehaald en 10m gewacht, altijd zelfde probleem.
Heb hem open gedaan en eens één van de twee 1024 Corsair latjes eruit gehaald, zelfde probleem. Vice versa, latje terug gestoken en ander eruit gehaald, zelfde probleem. Heb ook eens een BIOS reset uitgevoerd door op het resetknopje van het mobo te duwen ... BIOS reset ok maar artefacts blijven.
Ik heb dus niets speciaal geinstalleerd in de loop van vrijdag en toen ik hem vrijdagmiddag uitschakelde ging alles nog normaal. Er draait ook een recente versie van Kaspersky Internet Security op, volledig up to date, dus het zou mij verbazen dat het aan één of ander vuil beestje ligt. Dus ik vermoed dat het een hardware probleem is. Het rare is dat ik wel kan booten in Safe Mode, en eens in Windows zelf in Safe Mode vertoont het scherm geen artefacts meer. Maar in Windows normale mode (XP Pro SP2) kan ik dus niet booten want ik krijg een BSOD. En die artefacts worden dus reeds getoond bij de power on self test dus ik denk niet dat het een Windows probleem is.
Ik vermoed ofwel het mobo ofwel de grafische kaart, maar mijn kennis reikt niet ver genoeg om dat grondig te bepalen.
Mag ik hem bij jullie binnensmijten dinsdagavond ? November 2006 heb ik hem gekocht, dus ik veronderstel dat hij nog onder garantie valt ? Ik breng in ieder geval het factuurtje mee.
Hoe rap kunnen jullie zoiets oplossen want probleem is dat ik hem redelijk dringend terug nodig heb voor videobewerkingsdoeleinden die begin juli zouden moeten afzijn.
Even vlug de specs:
Coolermaster Stacker Case
Intel Core2duo E6600
2048 Corsair RAM
MSI 975x Platinum Powerup edition mobo
Point Of View GeForce 8800 GTX
Alvast bedankt voor de hulp.
mvg,
Mathieu.
thamar
Codima administrator
Forummaster
Re: PC vertoont artefacts bij opstarten en dan BSOD
«
Reply #1 on:
Saturday Jun 23, 2007 at 08:41 »
Zal 9/10 wel de videokaart zijn die lastig doet.
'k Zou zeggen, smijt maar binnen.
Garantievoorwaarden zijn als het volgt:
Particulier 2 jaar, bedrijven/zelfstandigen 1 jaar. (garantie op werkuren is te zien of die al dan niet door ons gemonteerd is)
It's not how fast you drive that's dangerous, it's the drive to be fast that is.
msouphy
Jr. Member
«
Reply #2 on:
Saturday Jun 23, 2007 at 11:24 »
Ok, ik ben particulier en het systeem werd door jullie gemonteerd.
Hebben jullie die videokaart of voorraad indien hij eventueel moet vervangen worden ?
David
Codima Sales
Codima administrator
Palmplicity
«
Reply #3 on:
Saturday Jun 23, 2007 at 11:58 »
Niet op voorraad.
The only thing to fear is running out of beer!
msouphy
Jr. Member
«
Reply #4 on:
Monday Jun 25, 2007 at 20:33 »
ok, ik smijt heel de bak dinsdag tussen 17u en 18u30 binnen. Mocht het blijken dat het effectief de gfx kaart is en dat deze dient vervangen te worden, kunnen jullie er dan eventueel een 8800GTX van een ander merk of zo in plooien (asus of zo). 't Is omdak hem echt zo spoedig mogelijk terug zou willen hebben omdat ik er een paar belangrijke zaken mee moet doen. 't Zou zo een beetje een kleine ramp zijn moest ik hem een week moeten missen. Maakt me niet uit als ik een klein prijsverschil moet bijleggen ...
Alvast bedankt.
msouphy
Jr. Member
«
Reply #5 on:
Wednesday Jun 27, 2007 at 21:30 »
Hoi Codima,
zoals afgesproken ikke dus afwachtend op dat Point Of View 8800GTX kaartje.
Heb wel nog een vraagje: ik had ook gevraagd om eens naar de Apacer 15/1 cardreader te kijken daar die niet werkte. Nu werkt hij wel, cool dus
1 probleem echter, de speaker en mic jacks van m'n frontpanel werken nu niet meer ... de USB poorten juist ernaast wel, maar de sound jacks niet meer. Rear jacks werken normaal. Wel ambetant want ik gebruik die front jacks veel. Weten jullie mss hoe dat komt ? Door die Apacer te verbinden misschien ?
Soit zo erg is het niet, kzal jullie vragen het in orde te brengen als ik hem terug binnensmijt als het kaartje binnen is.
mvg,
Mathieu
David
Codima Sales
Codima administrator
Palmplicity
«
Reply #6 on:
Thursday Jun 28, 2007 at 09:14 »
Die contacten van die cardreader had ik idd herverbonden.
Tis, eh, een beetje mogelijk da'k er intussen voor die usb te kunnen zien die van de front audio heb uitgegooid. Denk dat je best eens kijkt of ik die niet terug vergeten aansluiten ben :$
The only thing to fear is running out of beer!
msouphy
Jr. Member
«
Reply #7 on:
Monday Jul 16, 2007 at 13:43 »
Ondertussen al nieuws van wanneer de Point Of View 8800 GTX terug binnen zou zijn ?
merci
Mathieu
Steven
Codima
«
Reply #8 on:
Monday Jul 16, 2007 at 15:17 »
wij weten nooit op voorhand wanneer onderdelen terug komen van de leverancier. het is een beetje uit eerdere rma's dat we ongeveer een datum kunnen geven wanneer je de onderdelen terug mag verwachten maar het is al vaker zo geweest dat we bij die schattingen er ferm naast zaten. alles hangt af van de leverancier. maar zodra deze bij ons binnen komt krijg je zeker bericht van ons!
Pages:
[
1
]
Codima forum
|
Codima IT
|
Garantie en Service
(Moderators:
thamar
,