Welcome,
Guest
. Please
login
or
register
.
Did you miss your
activation email?
Friday May 18, 2012 at 16:08
1 Hour
1 Day
1 Week
1 Month
Forever
Login with username, password and session length
-= Welkom op het Codima forum =-
Search:
Advanced search
8873
Posts in
1314
Topics by
630
Members Latest Member:
-
caribue
Most online today:
13
- most online ever:
73
(Tuesday Feb 16, 2010 at 07:09)
Codima forum
|
Codima IT
|
Aankoopadvies
(Moderators:
thamar
,
Diederik
,
David
,
Steven
) | Topic:
Aankoop laptop
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
« previous
next »
Pages:
[
1
]
Author
Topic: Aankoop laptop (Read 1816 times)
Elessar
Jr. Member
Aankoop laptop
«
on:
Tuesday Jul 31, 2007 at 21:44 »
Tweet
Hallo iedereen,
Ik zou volgende laptop willen kopen.
http://www.codima.be/product/1869/aspire_9302_awsmi_amd_tur_6417_tft1_gb80_gbdvdrwvhp.aspx
Ik weet wel niet of de AMD processor goed is, of toch beter een INTEL kiezen?
Het 17 inch scherm , wat denken jullie daarvan?
Of andere laptop aan te raden, tussen de 600 a 700 euro
Graag jullie advies!!
David
Codima Sales
Codima administrator
Palmplicity
Re: Aankoop laptop
«
Reply #1 on:
Tuesday Jul 31, 2007 at 23:25 »
Persoonlijk heb ik het niet begrepen op 17 inch laptops. De kerngedachte achter een laptop is volgens mij mobiliteit. Nu is dat natuurlijk veel meer het geval bij een 15 inch exemplaar. De batterij gaat langer mee en de laptop zelf is kleiner en daardoor dus ook draagbaarder en lichter. Er zijn natuurlijk ook voordelen aan een groter scherm maar ik vind dat deze niet opwegen tegen het verlies aan die mobiliteit.
Die AMD processor is zeker niet slecht. Het is een Turion, die zijn speciaal ontworpen voor laptops wat betekend dat ze minder stroom verbruiken en minder hitte genereren. Het is ook nog een behoorlijk krachtige processor als je hem naast de budgetreeksen Celeron en Sempron plaatst. Het is zeker 'waar voor je geld' voor een laptop die 'maar' 700 euro kost.
Wil je aan kracht winnen zal je inderdaad beter naar een Intel model gaan kijken, vooral de Core Duo series dan. Eventueel te combineren met een upgrade naar een laptop die 2gb ramgeheugen heeft. Het spreekt vanzelf dat de prijs dan ook snel zal gaan stijgen...
De notebook die je voorstelt is zeker een aanrader binnen zijn prijscategorie, zeker als je pro 17 inch modellen bent.
Ik zie wel 1 minpuntje. Het gaat om een Acer. De Acer standaardgarantie van 2 jaar laat soms wat te wensen over. De notebook wordt weliswaar volledig kosteloos hersteld bij problemen binnen de garantieperiode maar die herstellingen nemen makkelijk een maand in beslag... Dit is wel op te lossen als je je samen met de computer een garantiepakketje van Acer aanschaft. Deze pakketjes gaan buiten aan 60 euro en bevatten buiten een uitgebreide garantie die voor een herstelling binnen de week (!) ook een draagtas en een muis voor je toestel.
The only thing to fear is running out of beer!
REFEREE
Sr. Member
«
Reply #2 on:
Friday Aug 03, 2007 at 16:52 »
http://www.codima.be/product/1707/aspire_5633wlmi_intel_dc_166154_tft1gb120_gbdvdwvhp.aspx
Ik denk persoonlijk dat deze beter is. Is ietsje duurder, maar Intel processor, en 15 inch scherm, wat meer mobiel is.
1GB ram is genoeg, en kan nog verhoogd worden tot 4GB als ik juist ben...Dus ook nog toekomst mogelijkheden denk ik.
Wat is jullie mening hierover...laat maar horen
kurtje002
Sr. Member
«
Reply #3 on:
Friday Aug 03, 2007 at 20:30 »
Quote from: REFEREE on Friday Aug 03, 2007 at 16:52
http://www.codima.be/product/1707/aspire_5633wlmi_intel_dc_166154_tft1gb120_gbdvdwvhp.aspx
Wat is jullie mening hierover...laat maar horen
Het videogeheugen is 'shared'...
REFEREE
Sr. Member
«
Reply #4 on:
Saturday Aug 04, 2007 at 09:51 »
Videogeheugen is shared...Dat wil zeggen? Iemand anders nog andere ideeen, of andere voorstellen? Of reacties?
blowdoof
Sr. Member
«
Reply #5 on:
Saturday Aug 04, 2007 at 10:57 »
Video shared wil zeggen dat het werkgeheugen voor je beeldverwerking afkomstig is van je gewone geheugen op je pc. Indien je een aparte grafische kaart voorziet met eigen werkgeheugen wordt aldus je pc als het ware ontlast.
Om een vb te geven: een shared video van 256Mb op een laptop met 1024 Mb geheugen (=1giga) resulteert in een laptop met nog 756Mb maximaal werkgeheugen. Andersom, voorzie je bvb een laptop met een grafische kaart met eigen werkgeheugen van 256Mb dan resulteert dit als het ware in een notebook met 1024+256geheugen...
Voor huis-tuin en keuken toepassingen is shared geheugen meestal voldoende (op voorwaarde dat er genoeg ram op de pc zit !). Ben je van plan regelmatig spelletjes te spelen of aan videobewerking te gaan doen, valt het aan te raden iets dieper in de buidel te tasten en een aparte grafische kaart te voorzien...
Alles hangt een beetje af waarvoor de laptop zal dienen
www.snellewip.be
*** voor een snellewip of gewoon leuke sex
REFEREE
Sr. Member
«
Reply #6 on:
Sunday Aug 05, 2007 at 09:26 »
Een Ati grafische kaart, Mobility Radeon X1600, is dat dan beter hiervoor? Of welke zou je voorstellen?
thamar
Codima administrator
Forummaster
«
Reply #7 on:
Sunday Aug 05, 2007 at 09:47 »
Waarvoor moet de laptop dienen? Dat is de hamvraag.
En wat zijn de gestelde eisen?
It's not how fast you drive that's dangerous, it's the drive to be fast that is.
REFEREE
Sr. Member
«
Reply #8 on:
Saturday Aug 11, 2007 at 11:56 »
Zal eens navraag doen
Elessar
Jr. Member
«
Reply #9 on:
Saturday Aug 11, 2007 at 12:01 »
Wat denken jullie over een Intel Celeron processor? Is veel goedkoper, maar zijn er ook nadelen aan verbonden?
David
Codima Sales
Codima administrator
Palmplicity
«
Reply #10 on:
Saturday Aug 11, 2007 at 12:24 »
Hij is redelijk wat trager. Laptops van 6 à 7 honderd euro zullen regelmatig over een Celeron beschikken, vermits ze heel wat goedkoper zijn. Het grote verschil is dat het geen Dual Core processoren zijn en ook minder krachtig dan bevoorbeeld een Centrino. Sowiezo moet je van de processor al geen te hoge eisen gaan stellen binnen dit budget, welke het nu ook is. De Celeron is trouwens ook zeker krachtig genoeg voor normaal gebruik (internet, tekstverwerking, fotootjes, een klein spelletje)
REFEREE
Sr. Member
«
Reply #11 on:
Saturday Aug 11, 2007 at 12:38 »
Is dit hetzelfde dan voor de AMD processoren?
David
Codima Sales
Codima administrator
Palmplicity
«
Reply #12 on:
Saturday Aug 11, 2007 at 13:41 »
AMD heeft ook een budgetversie, de sempron. Die is vergelijkbaar met de Celeron van Intel.
Elessar
Jr. Member
«
Reply #13 on:
Sunday Aug 12, 2007 at 18:42 »
Wat denken jullie over deze laptop?
http://www.codima.be/product/1869/aspire_9302_awsmi_amd_tur_6417_tft1_gb80_gbdvdrwvhp.aspx
Ik zit niet in met het 17 inch scherm. Ik twijfel wat omdat hij "maar" 700 euro kost en omdat de processor van AMD is...
David
Codima Sales
Codima administrator
Palmplicity
«
Reply #14 on:
Monday Aug 13, 2007 at 12:19 »
Dit is absoluut een goede laptop voor 718 euro. Een 17" mét Turion 2,2 en een GB ram is zeker waar voor dit budget. Hou wel het verhaaltje over het garantiepakket dat ik eerder in deze topic vertelde in gedachten!
Pages:
[
1
]
Codima forum
|
Codima IT
|
Aankoopadvies
(Moderators:
thamar
,