*
*
*
Home
Help
Login
Register
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
Friday May 18, 2012 at 16:20

Login with username, password and session length
-= Welkom op het Codima forum =-
Search: Advanced search
8873 Posts in 1314 Topics by 630 Members Latest Member: - caribue Most online today: 13 - most online ever: 73 (Tuesday Feb 16, 2010 at 07:09)
Codima forum | Codima IT | Garantie en Service (Moderators: thamar, Diederik, David, Steven) | Topic: Samsung harddisk & the tick of death 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: Samsung harddisk & the tick of death  (Read 1522 times)
Dextro
Jr. Member
**

« on: Thursday Nov 15, 2007 at 00:03 »

Hello,

Mijn harde schijf die enkele maanden geleden gekocht is bij jullie (Samsung 500Gb SataII 7200RPM 16 Mb) begint ferme kuren te krijgen.
Deze werd gebruikt als hoofdschijf op mijn 2e pctje, maar dan wel verpakt in een Icy-box (Sata verbonden) en werd hooguit 1 keer per maand verplaatst naar mijn 2e pc om een filmke te kijken (via usb ~omdat mijn draadloos te traag streamt voor 720p films Smiley )

Nuja der is in ieder geval goed zorg voor gedragen, maar sinds die vorige week ineens enkele tick of death geluiden (luide 'klak'-geluiden) beginnen maken is het ferm bergaf gegaan. Crasht elke keer (Geeft in computerbeheer -> logboeken "Beschadigd blok in apparaat \Device\Harddisk2\D." aan) al paar keer schijfcontrole op losgelaten, repareert wel wa fouten (als hem nie middenin vastloopt) maar het blijft maar komen Smiley
De officiele samsung tool kan ik nie runnen omdat die DOS mode is en daarbij wordt mijn sata~raid~solution van mijn mobo niet herkent ... In ieder geval, die is op weg naar zijn begrafenis Smiley

Nu die is aangekocht 31/07/07, dus ik vermoed dat die nog in garantie is ? (heb de aankoopbon nog)
Nuja, tis de eerste keer dat er iets van Codima kapot gaat (wat een reclame hé), dus steek ik da gewoon es binnen ?
Of stuur ik eerst een mailtje ? of ....

Kunnen jullie me ergens een gedacht geven van hoelang die weg gaat zijn ? (ik kan me moeilijk voorstellen dat ze da bij samsung effectief repareren, maar gewoon een nieuwke terugsturen) Ik besef wel dat ge daar geenen precieze datum op kunt plakkenhoor Smiley
Steven
Codima

« Reply #1 on: Thursday Nov 15, 2007 at 09:19 »

gewoon mee langs komen, we testen die even en wss krijg je meteen een nieuwe terug mee

Pages: [1] Print 
Codima forum | Codima IT | Garantie en Service (Moderators: thamar, Diederik, David, Steven) | Topic: Samsung harddisk & the tick of death « previous next »
Jump to: