*
*
*
Home
Help
Login
Register
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
Friday May 18, 2012 at 16:53

Login with username, password and session length
-= Welkom op het Codima forum =-
Search: Advanced search
8873 Posts in 1314 Topics by 630 Members Latest Member: - caribue Most online today: 13 - most online ever: 73 (Tuesday Feb 16, 2010 at 07:09)
Codima forum | Codima IT | Codima Algemeen (Moderators: thamar, Diederik, David, Steven) | Topic: Bios update bij aankoop MB + processor 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: Bios update bij aankoop MB + processor  (Read 1292 times)
neji
Full Member

« on: Tuesday Mar 04, 2008 at 18:27 »

Ik denk dat ik zo goed als op het punt sta om achter een nieuw moederbord en processortje te komen bij jullie (zie hardwarehoekje) maar ik zit wel nog met een vraagje.
Ik heb begrepen dat ik hoogstwaarschijnlijk mijn BIOS ga moeten updaten voor dat die mijn processor gaat slikken.
Nu heb ik hier thuis geen intel met 775 socket liggen en kan ik dat bios gedoe hier thuis dus niet updaten. (of ik zou er al een AMD am2 of een oude p4 s939 moeten gaan inrammen want mij niet gezond lijkt)

Mijn vraag is dus als volgt:
Hebben jullie soms een test pc staan waarmee jullie dan het BIOS v/h moederbord zouden kunnen opdaten/testen en/of hij de processor pakt als ik beide dan ook koop bij jullie? Of zal ik mijn kast en dergelijke moeten meenemen (wat kwa compatibiliteit misschien wel weer ten goede komt maar zit nu met het probleem dat dat voor mij zo goed als onmogelijk is).

Dat er werkuren aan te pas komen is niet meer dan normaal natuurlijk, maar toch maar even de vraag! Smiley

(oja, ik veronderstel dat een goede oude asus ATI x1600(xt?) 512mb... normaal werkt op een asus moederbordje (zal wel de Asus P5E worden en uiteraard ook met de passende drivers))

En om ambetant te doen nog een laatste vraag:
Heb nu een seagate zitten op de sata. Heb op dit moederbordje geen last meer gehad van drivers installen voor de sata. Ik mag verwachten dat dit ook zo zal zijn met de Asus P5E ? Smiley

Bedankt in ieder geval! Shocked
« Last Edit: Tuesday Mar 04, 2008 at 18:28 by neji » Logged

TIK vzw medewerker
dm
Hero Member

« Reply #1 on: Tuesday Mar 04, 2008 at 20:47 »

Ik denk dat ik zo goed als op het punt sta om achter een nieuw moederbord en processortje te komen bij jullie (zie hardwarehoekje) maar ik zit wel nog met een vraagje.
Ik heb begrepen dat ik hoogstwaarschijnlijk mijn BIOS ga moeten updaten voor dat die mijn processor gaat slikken.
Nu heb ik hier thuis geen intel met 775 socket liggen en kan ik dat bios gedoe hier thuis dus niet updaten. (of ik zou er al een AMD am2 of een oude p4 s939 moeten gaan inrammen want mij niet gezond lijkt)

p4 socket 939 bestaat niet ...

en als ge een mobo koopt dat pas NA een bios flash u cpu ondersteund, dan zullen ze dat bij de codima wel doen Smiley

laat het wel weten eh !!

die doen daar niet moeilijk over Smiley

tis ook maar 5min werk ...

- Intel i5 2500 - Corsair h100 - 2 Scythe Kaze 3000
- ASUS P8Z68-V Pro/GEN3
- 4*2Gb Corsair XMS 1600Mhz
- MSI 6970HD Lightning Edition
- Raid0 2*250 WD Black 2.5"
- WD Black Sata6G SRT SSD Corsair Force 60
- PSU: XFX 750
- Case: Corsair Obsidian
Steven
Codima

« Reply #2 on: Tuesday Mar 04, 2008 at 21:20 »

BIOS update is geen probleem (zal echter wel wat langer duren dan 5min...)

als je ati x1600 kaart pci-e is is het geen probleem met het p5e moederbord. ook sata schijven geven geen probleem tijdens de windows installatie, tenzij je een RAID opstelling zou plaatsen.

neji
Full Member

« Reply #3 on: Tuesday Mar 04, 2008 at 22:21 »

Ah, dat ziet er fantastisch uit!
Dan mogen jullie van mij tegen volgende week een bestelling verwachten.
Ga nu nog even uitdokteren wat voor processor het exact wordt en we kunnen weer aftellen tot juli voor een graka update Smiley

En @dm. Ik blijf me maar iets herinneren met socket en 939 Smiley (nuja veel maakt het niet uit)

TIK vzw medewerker
Pages: [1] Print 
Codima forum | Codima IT | Codima Algemeen (Moderators: thamar, Diederik, David, Steven) | Topic: Bios update bij aankoop MB + processor « previous next »
Jump to: