*
*
*
Home
Help
Login
Register
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
Friday Feb 10, 2012 at 06:23

Login with username, password and session length
-= Welkom op het Codima forum =-
Search: Advanced search
8836 Posts in 1306 Topics by 636 Members Latest Member: - Willy1947 Most online today: 18 - most online ever: 73 (Tuesday Feb 16, 2010 at 07:09)
Codima forum | Codima IT | Codima Algemeen (Moderators: thamar, Diederik, David, Steven) | Topic: Feedback... 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] 2 Print
Author Topic: Feedback...  (Read 3113 times)
Dave
Jr. Member
**

« on: Saturday Sep 27, 2008 at 14:14 »

Deze thread is niet bedoeld om de status van mijn bestelling te weten te komen, maar dient enkel om wat feedback te geven.

Enkele weken geleden maakte ik een post op het Codima-forum met enkele vraagjes ( http://forum.codima.be/index.php/topic,1596.0.html ). Hier kwam ontzettend snel een (kwalitatief) antwoord op en ik besloot om mijn bestelling te plaatsen. Deze werd geplaatst op woensdag 10/9. Een week later, op woensdag 17/9 stuurde ik een mailtje naar info@codima om te informeren naar de status van mijn bestelling. Binnen het uur kreeg ik een bericht dat de cooler en ram volgende week verwacht werden. Een week later, op 25/09 stuur ik (uit mezelf) opnieuw een mailtje om te horen of er reeds nieuws is in verband met de ontbrekende stukken.

Nu begrijp me niet verkeerd, ik begrijp het concept "gemiddelde levertermijn, afhankelijk van de leverancier" maar al te goed en ik besef dat jullie geen stukken kunnen tevoorschijn toveren die niet geleverd werden. Wat wel frustrerend werkt, is dat ik tot op de dag van vandaag nog steeds niet weet hoe het zit met mijn bestelling en dat mijn e-mail van donderdag 25/09 compleet genegeerd werd. Ik besef eveneens dat er een heel pak bestellingen dagelijks binnenlopen, maar vermoed (hoop) dat 2 weken wachten op een bepaald stuk eerder uitzondering is dan regel. Ik verwacht niet dat ik dagelijks op de hoogte gehouden word, maar een reply op mijn mailtje na 2 weken dat de stukken nog steeds niet binnen zijn is toch wel het minimum om een begripvolle klant gerust te stellen. Eigenlijk zou ik voor een bestelling van €800 een bericht uit eigen beweging durven verwachten na 2 weken. Hopelijk is dit allemaal een samenloop van omstandigheden geweest en kan ik volgende week eindelijk mijn stukken in ontvangst nemen.

edit: verkeerd forum -> codima algemeen?
« Last Edit: Saturday Sep 27, 2008 at 14:39 by Dave » Logged
Steven
Codima

« Reply #1 on: Saturday Sep 27, 2008 at 16:45 »

wat de mail  van donderdag betreft vermoed ik dat er iets fout gelopen is, anders zou je uiterlijk 2 dagen na versturen van de mail toch zeker antwoord moeten hebben. probeer bij volgende mails mss een leesbevestiging aan te vragen, zo ben je zeker dat de mail gelezen is Wink
wat de onderdelen betreft vermoed ik dat het nu enkel nog wachten is op de processorkoeler, het is het enige onderdeel waar ik van vermoed dat het niet op stock is.
coolermaster is momenteel een regelrechte ramp als het op leveringen aankomt! ze wijzigen de leverdatum zowat elke 2/3 dagen waardoor het voor ons ook zeer moeilijk is om hierover een juiste schatting te maken, wij gaan vaak ook enkel uit van onze ervaringen...
je kan deze nog steeds wijzigen naar een ander alternatief zodat je bestelling compleet is en kan worden afgehaald.

wij zullen enkel bij uitzonderingen de klant verwittigen indien een bestelling veel langer dan verwacht op zich laat wachten, hierbij gaat het dan over 1 à 2 maand.
hierbij maakt het echter ook niet uit of het nu om één harde schijf gaat of een bestelling van een volledige configuratie, iedere klant is hierbij gelijk.

Dave
Jr. Member
**

« Reply #2 on: Saturday Sep 27, 2008 at 17:08 »

Bedankt voor deze opklaring! Misschien was het niet zo duidelijk in mijn OP, maar ik ben wel degelijk tevreden van de service en producten die Codima aanbiedt; enkel de communicatie was op dit vlak mijns inziens niet altijd voldoende. Misschien een idee om de mogelijkheid tot kiezen van een ander product en het contact opnemen met de klant na 1 à 2 maand op te nemen in de FAQ?

Wat mijn bestelling betreft ga ik de grillen van Coolermaster uitzitten, al is het maar omdat die cooler er zo goed uitziet  Shocked
Steven
Codima

« Reply #3 on: Saturday Sep 27, 2008 at 17:32 »

we zullen dit zeker eens proberen uitwerken in onze FAQ sectie, bedankt voor de tip Wink

die Z600 is idd mss wel de moeite waard om te wachten ^^
koelt zeer goed, bijzonder stil en zeker een van de mooiere designs qua koeler.
eventueel nog 1 of 2 koelers met led erop (niet dat dit noodzakelijk is) en hij is compleet!

David
Codima Sales
Codima administrator

Palmplicity

« Reply #4 on: Sunday Sep 28, 2008 at 17:23 »

We zouden dit inderdaad in de FAQ sectie kunnen opnemen, hoewel je moet weten dat slechts een heel klein gedeelte van de mensen die iets bestellen effectief langskomen op het forum. Er komt op de winkelsite zelf wel een duidelijker overzicht qua aankoopregelement, service en garantie. We zullen het hierin proberen opnemen, maar 't is even afwachten tot er voldoende tijd is om dit in de site op te nemen.

Voor de rest volg ik uiteraard de mening van Steven Smiley

The only thing to fear is running out of beer!
Service
Sr. Member

« Reply #5 on: Thursday Dec 18, 2008 at 18:10 »

Misschien eens denken om bestellingen online te kunnen bekijken met een status (verwachte leveringsdatum die eventueel
aangepast wordt moest er iets mis gaan (latere levering)). Iets in de trend van taxipost Wink
Steven
Codima

« Reply #6 on: Thursday Dec 18, 2008 at 19:30 »

De leveringsdatum weergeven lijkt ons moeilijk.
Wanneer onderdelen niet op stock zijn geven onze leveranciers niet altijd een leveringsdatum. Ook krijgen we vaak een leveringstermijn van een 3-tal werkdagen die steeds weer wordt uitgesteld, dit is zowel voor jullie als voor ons niet echt aangenaam maar daar kunnen wij weinig aan doen. Let wel, dit zijn de uitzonderingen en gaat vaak over producten die maar net op de markt zijn (en België is nu niet meteen een belangrijke markt voor de producenten).
Voor de meeste van onze producten mag je een leveringstermijn van 4 werkdagen verwachten (+ 2 werkdagen indien verzending).
We proberen de bestellingen steeds beter op te volgen en bestellingen niet langer dan 1 maand te laten openstaan.

De mogelijkheid dat jullie de status van bestellingen online kunnen volgen hebben we reeds bekeken en komt er nog wel aan maar momenteel zijn er nog te veel andere projecten/verbeteringen voor de website in ontwikkeling dat het toch nog lange tijd zal duren eer dit mogelijk wordt.

Service
Sr. Member

« Reply #7 on: Thursday Dec 18, 2008 at 23:43 »

Ikzelf ben van west-vlaanderen en ben vrij tevreden over codima, wel eens een probleem gehad met mijn acer scherm maar de kern
van het probleem lag voor een deel bij DHL die mijn scherm niet kwam ophalen bij jullie, zo heb ik een maand of 2 zonder scherm
gezeten (RMA) toen ik het terug kreeg was alles nog als voorheen.
Uiteindelijk alles zelf met acer geregeld en heb ik een ander type scherm gekregen en voorlopig werkt alles behalve die "luie pixels"
die af en toe opdagen. Wel raar dat het niet constant is.
Ook wel eens iets laten aanpassen aan mijn pc, en toen ik hem op een bepaalde dag mocht komen ophalen bleek deze niet klaar
te zijn (voor niks uit west-vlaanderen afgekomen).
MAAR... desondanks deze tegenvallers moet ik toegeven dat jullie steeds eerlijke prijzen hanteren en op alle vragen op dit forum
of via telefoon deskundig antwoorden of raad geven!!!
Daarom blijf ik in jullie geloven. Ik hoop dan ook dat jullie bij dergelijke incidenten de fustratie van jullie klanten begrijpen. Stel je
eens in dezelfde situatie.
Maar nu wijk ik eigenlijk af van het onderwerp, wat ik eigenlijk wou zeggen is het volgende :
Jullie kunnen inderdaad niet voorspellen wanneer de goederen bij jullie toe komen, maar wat misschien wel mogelijk is :
status :

- Onderdeel binnen (bvb als het op stock is)
- bevestiging verzending leverancier (+ gemiddelde verzendtijd afhankelijk van waar het verzonden is)
- onderdeel ontvangen.
- onderdeel met uitzonderlijk lange leveringstermijn (bvb nieuwe zaken) ipv binnenkort op stock (kan vrij ruim gezien worden).

Het zou cool zijn als iedere klant aan de hand van zijn gebruikersnaam & wachtwoord zijn openstaande bestellingen kan raadplegen,
zonder jullie lastig te vallen via telefoon.
Neem nu je bestelt een bepaald onderdeel dat niet binnen is.
- De eerste status: bestelling klant ontvangen.
- Tweede status : bestelling geplaatst bij leverancier.
- derde status: bevestiging bestelling bij leverancier.
- vierde status: bevestiging verzending bij leverancier+gemiddelde leveringstermijn van leverancier naar jullie of tracing van het pakket via code.
- laatste status: onderdeel ontvangen.

Of iets dergelijks. Pixmania gebruikt iets gelijkaardig maar die hebben meer op stock denk ik.
Zij werken met iets in de trend van : bestelling ontvangen, betaling ontvangen, klaarzetten bestelling, bestelling verzonden+
een code  van kiala zodat je je bestelling kan volgen tijdens het opsturen.

Momenteel ben ik ook benieuwd wanneer mijn asus GTX280 bij jullie zal aankomen en wanneer jullie die socket voor zalman cpu cooler op I7 cpu bij jullie op stock zal zijn. Zal een 2-tal weken zijn zoals je al zei, dus zal ik jullie 2 weken gerust laten Wink

Voor de rest: top website ! hoeveel pc winkels plaatsen hun prijzen zomaar online ? Probeer maar bij sommige winkels via e-mail
of telefoon een prijs van een artikel te vragen...

ps: wie is er eigenlijk de baas van codima ? Steven ? Marceloki is het alvast niet  Grin
« Last Edit: Thursday Dec 18, 2008 at 23:47 by Service » Logged
Steven
Codima

« Reply #8 on: Friday Dec 19, 2008 at 09:04 »

Zoals ik al zei, er is sprake om iets gelijkaardigs toe te voegen in de toekomst maar zover zijn we nog lang niet door de andere projecten.

imv je bestelling: enkel nog wachten op de GTX280 (volgende week) & Protection box (begin volgend jaar).

Marceloki aka David: verkoop/techniek
Steven: techniek/montages/leveringen
Diederik: baas/info/bestellingen/leveringen/...
Wink

David
Codima Sales
Codima administrator

Palmplicity

« Reply #9 on: Friday Dec 19, 2008 at 15:05 »

Pfft, van mij weet ge da'k da ni ben en van Steven wel Sad
Ik ben het gezicht van de zaak, nah :p

We willen nog heel wat doen aan onze site, allemaal zaken die de site nog gebruiksvriendelijker zouden moeten maken. Onze overtuiging is trouwens da we nu al één van de vlotst bruikbare winkelsites uit de branche hebben. Helaas kosten zulke aanpassingen op ons niveau veel tijd en moeite, en vooral tijd is er weinig.

Suggesties zijn wel altijd welkom. Blijven suggereren zou ik zeggen. Dit mag wél in het site opmerkingen gedeelte gebeuren... Wink

Wij begrijpen altijd de situatie van de klanten. Ook wij zouden een goede en vlotte afhandeling willen van onze problemen. Helaas begrijpen klanten niet altijd onze situatie, die we dan meestal ook uitgebreid proberen uit te leggen om tot een goede verstandhouding te komen. Wij proberen alle situaties meestal op te lossen vanuit het midden van 2 belangrijke zaken: correct voor de zaak en met een zo goed mogelijke service voor de klant.
« Last Edit: Friday Dec 19, 2008 at 15:14 by Marceloki » Logged

Service
Sr. Member

« Reply #10 on: Friday Dec 19, 2008 at 17:30 »

imv je bestelling: enkel nog wachten op de GTX280 (volgende week) & Protection box (begin volgend jaar).

Cool, die gtx is er sneller dan verwacht. ivm die protection box. Kunnen jullie die dan opsturen als ik deze betaal
bij afhaling van de andere zaken (normaal was verzending gratis) ?
Die socket voor cooler op de i7 is die ook al binnen ? kun je nog een linksys usb adapter (g-versie) voor me aan de kant leggen + Zalman CNPS 9700 NT Socket Intel 775 AMD 754/939/AM2 (CNPS9700-NT) indien hij op die overgangsvoet past.Je mag deze anders aan mijn bestelling toevoegen.

ps: verkopen jullie geen deftige full hd hdmi kabels van 10m Huh? je mag antwoorden op mijn persoonlijke inbox van dit forum.
thamar
Codima administrator

Forummaster

« Reply #11 on: Friday Dec 19, 2008 at 19:43 »

Helaas kosten zulke aanpassingen op ons niveau veel tijd en moeite, en vooral tijd is er weinig.
Ge zijt vergeten vermelden dat't afschuwelijk veel geld kost ook Wink

It's not how fast you drive that's dangerous, it's the drive to be fast that is.
Steven
Codima

« Reply #12 on: Friday Dec 19, 2008 at 20:28 »

Service, kan je voor aanpassingen en vragen ivm je bestelling s mailen naar order@codima.be.

David
Codima Sales
Codima administrator

Palmplicity

« Reply #13 on: Saturday Dec 20, 2008 at 13:01 »

Bestellen via het forum zal idd niet lukken Wink
Dit zou het nogal moeilijk maken Smiley

Service
Sr. Member

« Reply #14 on: Sunday Dec 21, 2008 at 13:36 »

't is al in orde marceloki Wink

Zeg ge zijt niet veel meer online op msn me dunkt, of heb je me geblokked  Evil?
Pages: [1] 2 Print 
Codima forum | Codima IT | Codima Algemeen (Moderators: thamar, Diederik, David, Steven) | Topic: Feedback... « previous next »
Jump to: