*
*
*
Home
Help
Login
Register
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
Tuesday May 22, 2012 at 02:57

Login with username, password and session length
-= Welkom op het Codima forum =-
Search: Advanced search
8873 Posts in 1314 Topics by 628 Members Latest Member: - Daveke Most online today: 10 - most online ever: 73 (Tuesday Feb 16, 2010 at 07:09)
Codima forum | Codima IT | Garantie en Service (Moderators: thamar, Diederik, David, Steven) | Topic: Nvidia 9800GTX power probs 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: Nvidia 9800GTX power probs  (Read 1069 times)
tricheur
Jr. Member
**

« on: Saturday Oct 25, 2008 at 23:36 »

Beste

Ik heb enkele maanden geleden een 9800GTX gekocht bij Codima en ondertussen heb ik al 2 pc's verloren. Bij de eerste dacht ik dat het gewoon de voeding was die doorgebrand was en zo het moederbord mee nam. Maar nu ik de kaart in de 2de pc heb gestoken heeft deze op exact dezelfde manier het leven gegeven. Ik vermoed dat de grafische kaart aan de oorzaak ligt.

Ter informatie: De eerste pc had een 550 watt voeding, de tweede een 350 watt.

Help wat moet ik doen!?

thamar
Codima administrator

Forummaster

« Reply #1 on: Saturday Oct 25, 2008 at 23:59 »

De eerste kan toeval zijn, of het betreft een goedkopere voeding die gewoon niet het aantal amperes levert die de kaart nodig heeft.
De tweede voeding is gewoon te zwak, 9800gtx heeft 450w minimum nodig...

It's not how fast you drive that's dangerous, it's the drive to be fast that is.
tricheur
Jr. Member
**

« Reply #2 on: Sunday Oct 26, 2008 at 14:23 »

En daardoor kan de voeding doorbranden en eventueel het moederbord meenemen? Na testen met een andere voeding en graka blijkt dat de ide controller niet meer naar behoren werkt.
Steven
Codima

« Reply #3 on: Sunday Oct 26, 2008 at 15:36 »

het lijkt me sterk dat de grafische kaart deze problemen zou geven.
mocht het inderdaad aan de grafische kaart liggen denk ik dat het dan eerder te wijten zou zijn aan de montage ervan...

ik vermoed dat het probleem ligt bij de keuze van de voedingen. welk merk waren beide voedingen?
zoals je kan zien bij deze link is het zo dat 350Watt echt te weinig is als voeding.

indien de 550Watt variant nog van een A-merk kwam denk ik dat het daar gewoon met pech te maken heeft. ook dat deze hierbij het moederbord mee defect maakt heeft met pech te maken.
meestal komt dit enkel voor bij stroomstoten door onweer of door de energiemaatschappij...

tricheur
Jr. Member
**

« Reply #4 on: Sunday Oct 26, 2008 at 15:59 »

Die 550 watt was niet van een merk, dus wrslijk te licht bevonden. Heb nu een OCZ 650 watt gekocht en nieuw mobo dus normaal zou ik niet moeten vrezen dat ik er nog een pc aan kwijt speel, right?

Thnx
Steven
Codima

« Reply #5 on: Monday Oct 27, 2008 at 11:11 »

deze zou idd voldoende moeten zijn

Pages: [1] Print 
Codima forum | Codima IT | Garantie en Service (Moderators: thamar, Diederik, David, Steven) | Topic: Nvidia 9800GTX power probs « previous next »
Jump to: