*
*
*
Home
Help
Login
Register
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
Tuesday May 22, 2012 at 03:11

Login with username, password and session length
-= Welkom op het Codima forum =-
Search: Advanced search
8873 Posts in 1314 Topics by 628 Members Latest Member: - Daveke Most online today: 12 - most online ever: 73 (Tuesday Feb 16, 2010 at 07:09)
Codima forum | Codima IT | Garantie en Service (Moderators: thamar, Diederik, David, Steven) | Topic: Voeding blijft hard draaien? 0 Members and 2 Guests are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: Voeding blijft hard draaien?  (Read 2160 times)
Hanneswasco
Jr. Member
**

« on: Sunday Jan 04, 2009 at 18:14 »

Hallo iedereen hier.  Grin
Ik heb enkele dagen geleden een nieuwe videokaart (nVidia 9800 GT) en voeding (Antec 500W) gekocht, en over de kwaliteiten van deze producten heb ik geen problemen, prachtige graphics heb ik nu (voorbeeld)!

Maar wanneer ik een zwaar spel opstart, zoals Far Cry 2 of Grand Theft Auto IV, dan begint m'n voeding heel hard te draaien. Lijkt me normaal want als ik GTA IV speel dan verbruikt dit spel 99% van m'n videokaart geheugen. Maar wat ik zo vreemd vind is dat als ik dit spel afsluit, de videokaart heel hard blijft draaien. Ik heb al gekeken bij taakbeheer -> processen, maar daar zie ik het spel niet bij staan of iets anders wat kan zorgen voor zo'n draaiing. Verder lijkt het me dat de computer zelf ook vertraagd wanneer het spel afgesloten is.
Heeft iemand een idee waaraan dit ligt, en hoe ik dit eventueel kan oplossen?
Steven
Codima

« Reply #1 on: Sunday Jan 04, 2009 at 22:46 »

Zeker dat het je voeding is en niet je grafische kaart?
Indien het de grafische kaart is is het eenvoudig te verklaren: volledige belasting op kaart -> warmer lopende kaart -> koeler moet op hoogste snelheid draaien om te koelen.

Hanneswasco
Jr. Member
**

« Reply #2 on: Tuesday Jan 06, 2009 at 20:10 »

Zeker dat het je voeding is en niet je grafische kaart?
Indien het de grafische kaart is is het eenvoudig te verklaren: volledige belasting op kaart -> warmer lopende kaart -> koeler moet op hoogste snelheid draaien om te koelen.
En kan ik er dan op één of andere manier voor zorgen dat dit stopt met 'koelen', op het opnieuw opstarten van m'n PC na?

Verder heb ik er geen idee van of het nu m'n voeding of grafische kaart is. Tongue
Steven
Codima

« Reply #3 on: Tuesday Jan 06, 2009 at 20:53 »

Om uit te maken welke koeler het is: stop voorzichtig een potlood of iets dergelijks tss de koeler van de voeding -> lawaai blijft -> koeler van de vga maakt lawaai.
Als het de koeler van de vga is, probeer met de recentste drivers van de nvidia of ati site. Maakt hij hierna nog steeds lawaai kom je best met je systeem bij ons langs ter controle/herstelling.

thamar
Codima administrator

Forummaster

« Reply #4 on: Wednesday Jan 07, 2009 at 08:55 »

Alles hangt ook af van uw pc-case en waar die staat...

Als uw pc in zo een bureaumeubel staat met maar 2cm ruimte tussen de achterkant van de pc en de muur dan is't vragen om miserie...
Idemdito als ge zware hardware steekt in een case die amper verlucht is, warmte kan gewoon niet weg...

It's not how fast you drive that's dangerous, it's the drive to be fast that is.
Hanneswasco
Jr. Member
**

« Reply #5 on: Friday Jan 16, 2009 at 20:09 »

Zal wel liggen aan m'n kleine kast. Maar volgend jaar zal ik wel een nieuw systeempje kopen met een GTX-videokaart, i7 processor, 4 gig en allemaal mooie dingetjes eraan. Cheesy
David
Codima Sales
Codima administrator

Palmplicity

« Reply #6 on: Saturday Jan 17, 2009 at 13:12 »

Geen 4GB, 6GB... I7 is triple channel... Jeplaa Smiley

The only thing to fear is running out of beer!
Pages: [1] Print 
Codima forum | Codima IT | Garantie en Service (Moderators: thamar, Diederik, David, Steven) | Topic: Voeding blijft hard draaien? « previous next »
Jump to: