*
*
*
Home
Help
Login
Register
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
Tuesday May 22, 2012 at 03:23

Login with username, password and session length
-= Welkom op het Codima forum =-
Search: Advanced search
8873 Posts in 1314 Topics by 628 Members Latest Member: - Daveke Most online today: 12 - most online ever: 73 (Tuesday Feb 16, 2010 at 07:09)
Codima forum | Codima IT | Garantie en Service (Moderators: thamar, Diederik, David, Steven) | Topic: P5E-VM HDMI 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: P5E-VM HDMI  (Read 2360 times)
brechtdk
Jr. Member
**

« on: Tuesday Feb 10, 2009 at 17:54 »

Hallo,

ik heb een tweetal weken geleden een nieuw moederbord + processor gekocht bij jullie. Een Asus P5E-VM HDMI + Q6600.

Nu heb ik daar een probleempje mee; en dit begint frequenter voor te komen de laatste tijd. De computer wil namelijk vaak niet opstarten. Fans draaien, geen beeld. Soms valt hij vanzelf uit. Na meerdere keren opnieuw proberen en de stroom afsluiten start hij dan vaak terug gewoon op met de melding "system failed due overclocking settings" terwijl ik mij daar helemaal niet mee bezig hou. Alles staat op default in de bios buiten de fans, die ik op silent heb gezet.

Ik heb het moederbord er eens terug uit genomen en tussen het moederbord en de case een vel plastic gelegd, om enige kortsluitingen te kunnen vermijden mochten die er zijn (maar de afstand is ongeveer 1cm dus dat lijkt me sterk) echter dit brengt dus geen verbetering.

Ik heb geflashed naar de laatste nieuwe bios, wederom geen verbetering.

Heeft dit een specifieke reden? Ik hoop echter dat ik het moederbord niet moet laten inzenden hiervoor ofzo want ik kan niet zonder mijn computer (met specifiek de G/P35 - G/P45 chipset voor studio-audio productie)

Groetjes ,
Brecht
Steven
Codima

« Reply #1 on: Tuesday Feb 10, 2009 at 18:33 »

dit probleem ben ik al eens tegen gekomen bij dat type moederbord (ook op het asus forum zijn er nog mensen met dat probleem), is weinig aan te doen behalve binnenbrengen voor omruiling.
moederbord is op stock dus normaal krijg je meteen een nieuw mee.
vergeet alle accessoires van het moederbord niet in de doos te steken Wink

brechtdk
Jr. Member
**

« Reply #2 on: Wednesday Feb 11, 2009 at 14:04 »

Oké dan kom ik die binnenkort omwisselen  Smile bedankt
brechtdk
Jr. Member
**

« Reply #3 on: Wednesday Feb 11, 2009 at 17:20 »

Alle problemen lijken van de baan te zijn; bedankt!
David
Codima Sales
Codima administrator

Palmplicity

« Reply #4 on: Wednesday Feb 11, 2009 at 17:54 »

Van mij had ge uw nieuw niet meteen meegehad zunne ^^ :p

The only thing to fear is running out of beer!
brechtdk
Jr. Member
**

« Reply #5 on: Friday Feb 13, 2009 at 14:16 »

Haha, maar goed eigenlijk want ik doe radio werk op die pc (topradio) en anders hadk wel in een grote miserie gezeten  Tongue
Pages: [1] Print 
Codima forum | Codima IT | Garantie en Service (Moderators: thamar, Diederik, David, Steven) | Topic: P5E-VM HDMI « previous next »
Jump to: