*
*
*
Home
Help
Login
Register
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
Saturday Feb 11, 2012 at 05:37

Login with username, password and session length
-= Welkom op het Codima forum =-
Search: Advanced search
8836 Posts in 1306 Topics by 636 Members Latest Member: - Willy1947 Most online today: 15 - most online ever: 73 (Tuesday Feb 16, 2010 at 07:09)
Codima forum | Codima IT | Suggesties voor producten (Moderators: thamar, Diederik, David, Steven) | Topic: koelmatjes laptop (zonder stroom) 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: koelmatjes laptop (zonder stroom)  (Read 2364 times)
Munin
Jr. Member
**

« on: Tuesday Jun 09, 2009 at 07:55 »

Niet zo lang geleden had ik in een pc-boekje iets gelezen over koelmatjes voor laptops die geen stroom verbruiken. Nu mijn vorige laptop was een van de laptops die een slechte/ondermaatse standaardkoeling had (hij is er namelijk aan kapot gegaan: de ventilator is kapot gegaan). Daarom ben ik nu opzoek naar zo'n koelmatje voor mijn nieuwe laptop, ik ben echter nog aan het twijfelen wat ik zou nemen.
Eens je zo'n geventileerd geval onder je laptop steekt is het bena een desktop (waar je jezelf de vraag dan stelt waarom je dan voor een mobiele laptop kiest als je er zo'n bewegingsbeperkend ding onder moet steken om te gamen).

Ik ben er echter niet in geslaagt er veel van op internet te vinden, maar hier is alvast een voorbeeld:

Thermaltake heeft een nieuwe notebook koeler gelanceerd: de iXoft Fanless Notebook Cooling pad. Deze koeler bestaat uit een met "gel" gevulde mat die warmte van de notebook opneemt en wegvoert.

De iXoft Fanless Notebook Cooling pad beschikt over Heat Shift technologie van Thermaltake, deze technologie komt in de praktijk neer op een eenvoudige vorm van phase-change koeling. Wanneer de koeler niet gebruikt wordt zal hij koud en solide aanvoelen, echter bij gebruik zal de substantie (Sodium sulfate decahydrate Na2SO4.10H2O) in de koelmat vloeibaar worden en alle opgenomen warmte versnelt verspreiden over zijn hele oppervlak. Volgens Thermaltake heeft de koeler geen bewegende delen, produceert hij geen geluid en verbruikt hij ook geen stroom. Bovendien is de koeler met zijn 640 gram zeer licht en draagbaar, aldus Thermaltake.

http://www.hardware.info/nl-NL/news/ym6cmpqWwpea/Thermaltake_lanceert_notebook_cooling_pad/

Mijn vraag is dus: Is het aangeraden om zo'n niet-stroomverbruikend koelmatje (ipv een ventilator) te kopen of niet (goeie argumentatie aub)?

Mijn 2e vraag is (die verklaart waarom ik mijn topic in deze forumsectie heb gestoken): Waarom wordt dit niet verkocht in de winkel?
David
Codima Sales
Codima administrator

Palmplicity

« Reply #1 on: Tuesday Jun 09, 2009 at 10:43 »

Omdat we niet alles kunnen verkopen... Extra producten zijn altijd verkrijgbaar op vraag via info@codima.be.

Als uw koeler stuk is zou ik sterk aanraden voor een actieve koeling te gaan. Een passieve koeling zal nooit even sterk koelen.

The only thing to fear is running out of beer!
Munin
Jr. Member
**

« Reply #2 on: Tuesday Jun 09, 2009 at 11:43 »

Omdat we niet alles kunnen verkopen...

Ah ... het was niet persoonlijk bedoeld, het was om te weten of er een specifieke reden was waarom julie dit niet zouden willen aanschaffen. Omdat een actieve koeling gewoon zowisizo beter is bijvoorbeeld ... (zoals u heeft aangegeven) Ik heb echter nog geen enkele winkel gevonden waar dit verkocht wordt, vandaar dat ik het mij afvroeg.

Alvast al bedankt voor de info en het advies, het is omdat ik met mijn vorige laptop mijn problemen met koeling heb gehad dat ik nu overweeg om een koeling te gebruiken voor mijn laptop. Is het zo dat dit de levensduur van mijn laptop kan verhogen en in het geval van warm weer de prestatie van mijn laptop kan verbeteren (aangezien hij zou kunnen oververhitten als je zonder koeling games zou spelen die nogal veeleisend zijn)?

En nog een paar extra vragen: Heeft er hier al iemand ervaring mee (met dit soort koelmatjes)? Of weet er iemand nog meer over dit soort koelmatjes?
« Last Edit: Tuesday Jun 09, 2009 at 11:56 by Munin » Logged
David
Codima Sales
Codima administrator

Palmplicity

« Reply #3 on: Wednesday Jun 10, 2009 at 10:05 »

Persoonlijk bedoeld, weet ik wel hoor, was gewoon snel antwoorden tussendoor Smiley

Ervaring hebben we hier wel met de actieve coolpads, die gaan de levensduur van het systeem effectief vooruit helpen. Ze voorkomen ook langdurig crashes bij systemen die te warm draaien, hoewel ze het niet totaal voorkomen. De passieve coolpads kan ik je niks over zeggen. We kunnen ze eventueel wel krijgen, daarvoor stuur je best even een mailtje naar info@codima.be

The only thing to fear is running out of beer!
Pages: [1] Print 
Codima forum | Codima IT | Suggesties voor producten (Moderators: thamar, Diederik, David, Steven) | Topic: koelmatjes laptop (zonder stroom) « previous next »
Jump to: