*
*
*
Home
Help
Login
Register
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
Tuesday May 22, 2012 at 03:44

Login with username, password and session length
-= Welkom op het Codima forum =-
Search: Advanced search
8873 Posts in 1314 Topics by 628 Members Latest Member: - Daveke Most online today: 12 - most online ever: 73 (Tuesday Feb 16, 2010 at 07:09)
Codima forum | Computerhoekje | Hardwarehoekje (Moderators: thamar, Diederik, David, Steven) | Topic: WD 1TB hdd, caviar green op asus A7V880 mobo 0 Members and 2 Guests are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: WD 1TB hdd, caviar green op asus A7V880 mobo  (Read 1227 times)
tim007
Sr. Member

« on: Friday Sep 04, 2009 at 12:40 »

ik heb de volgende schijf reeds een tijdje
http://www.codima.be/product/1489/western-digital-1tb-sata-ii-7200rpm-32mb-caviar-green-WD10EVDS.aspx

die zit nu momenteel op een sata pci kaart van sweex: http://www.sweex.com/nl/assortiment/connectivity/pci-cards/PU101
(gekocht bij codima)

op die kaart zitten 2 schrijven een van 500GB en een van 1TB...
met de 1TB hdd heb ik niets anders dan problemen, telkens ik die probeer aan te spreken hangt mijn systeem...

in dat systeem zit een asus A7v880 mobo(http://be.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=13&l3=60&l4=0&model=222&modelmenu=1), dit is redelijk oud maar heeft wel 2 sata poorten aan boord(waar momenteel een 300GB en 400GB hdd aan hangen, 1 maxtor, andere WD)

nu wou ik ook eens deftig aan mijn caviar green hdd van WD kunnen, en ik wou die dus steken op die sata poorten rechtstreeks op mijn mobo, echter wordt deze hdd niet herkend Sad

Is daar iets aan te doen?
of moet ik een controller kopen die die hdd zeker aan kan?(ik denk dat de sweex niet goed overweg kan met die grootte van hdd, of zie ik dat verkeerd?)

iemand ideeen?

hopend op een antwoord...
sleepwalker
Jr. Member
**

« Reply #1 on: Friday Sep 04, 2009 at 16:13 »

Welk operating system heb je ? Vista toevallig?
Waar wxordt je hdd niet herkend ? bios?
tim007
Sr. Member

« Reply #2 on: Friday Sep 04, 2009 at 16:55 »

nee nee, winxp als hoofd os, vista ook, maar bij beide een probleem omdat het idd ook niet in bios werd gezien, controller kan dus niet overweg met zo een recente schijf, ze moet dus terug gezet worden naar SATA I, terwijl dat bij mijn andere hdd's geen probleem is, raar ,mja

MAAR ondertussen na dat ik er eigenlijk al maanden mee zit heb ik het opgelost, even de jumper op de hdd gezet zodat hij maar aan SATA I werkt, 1.5Gbps dus...
en nu wordt hij herkend, straks eens op mijn sweex controller steken en kijken of hij nog vasthangt als ik ze probeer aan te spreken...

edit: op sweex nog altijd problemen, maar daar zitten nu 2 andere schijven op, de WD caviar green zit nu op mobo sata poort en werkt voorlopig perfect Smile
« Last Edit: Friday Sep 04, 2009 at 17:38 by tim007 » Logged
sleepwalker
Jr. Member
**

« Reply #3 on: Saturday Sep 05, 2009 at 11:29 »

Sweex is meestal ook de goedkoopste oplossing als ik me niet vergis. Int vervolg dus misschien paar eurotjes meer uit geven en dan heb je dat probleem niet Wink
tim007
Sr. Member

« Reply #4 on: Saturday Sep 05, 2009 at 14:41 »

jah, maar voor mijn kleine schijven werkte dat perfect :p

en had ik vroeger gedacht aan die jumpers, dan had ik ook geen problemen gehad Wink
David
Codima Sales
Codima administrator

Palmplicity

« Reply #5 on: Tuesday Sep 08, 2009 at 09:28 »

Is die controller wel SATA2? Kijk je best eerst even na op de sweex site.

The only thing to fear is running out of beer!
Pages: [1] Print 
Codima forum | Computerhoekje | Hardwarehoekje (Moderators: thamar, Diederik, David, Steven) | Topic: WD 1TB hdd, caviar green op asus A7V880 mobo « previous next »
Jump to: