*
*
*
Home
Help
Login
Register
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
Tuesday May 22, 2012 at 03:53

Login with username, password and session length
-= Welkom op het Codima forum =-
Search: Advanced search
8873 Posts in 1314 Topics by 628 Members Latest Member: - Daveke Most online today: 12 - most online ever: 73 (Tuesday Feb 16, 2010 at 07:09)
Codima forum | Computerhoekje | Hardwarehoekje (Moderators: thamar, Diederik, David, Steven) | Topic: No harddisk found 0 Members and 2 Guests are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: No harddisk found  (Read 631 times)
Kristofvd
Jr. Member
**

« on: Wednesday Nov 04, 2009 at 17:20 »

Hallo,

Ik krijg af en toe de foutmelding "No harddisk found".
Ik heb een Intel DX48BT2 moederbord met Q9550 en Kingston DDR3 1333mhz ValueRam met Vista Home.
Er zitten standaard twee voedingen in m'n PC van 650 en 550 watt.
Ik heb een seagate hdd van 640gig.

De foutmelding verschijnt altijd eerst heel snel tijdens het gewoon opstarten, maar voor de rest geen problemen.
Volgens diverse fora is dit een instelling in de bios.
Maar als ik harddisk intensieve taken uitvoer (veel grote bestanden tegelijk verplaatsen) krijg ik een freeze van het systeem en kan ik rebooten.
Tijdens dit rebooten krijg ik dan de fout "No harddisk found".
Na 10 seconden de stroom uit te trekken, start hij opnieuw op.
Soms als ik de stroom vergeten uittrekken, krijg ik dit probleem ook.

Soms loopt hij ook dagen aan een stuk zonder problemen.

Ik had dit probleem al toen ik net m'n PC gekocht had, maar toen hebben jullie de PC bekeken en de RAM als schuldige aangeduid.
Het moederbord was kapot en de ram, dus dat heb ik allemaal nieuw gekregen onder garantie. (Goede service btw!)
Kan dit aan de harde schijf liggen? Dit probleem is nu terug van een jaar weggeweest.
Ik vermoed dat ik twee jaar garantie heb op de PC, maar vanop afstand oplossen is net iets makkelijker, want de Antec P190 Case laat zich niet bepaald makkelijk verhuizen wink
David
Codima Sales
Codima administrator

Palmplicity

« Reply #1 on: Thursday Nov 05, 2009 at 11:26 »

Helaas kunnen we van op afstand niks vervangen...

Negen op de tien een probleem met het moederbord of de schijf, of heel misschien de kabel die los zit of een slecht contact geeft. Een BIOS instelling is dit alvast niet. Andere schijf en/of kabel proberen indien voorhanden, anders kan je thuis niet veel proberen.
« Last Edit: Thursday Nov 05, 2009 at 11:27 by Marceloki » Logged

The only thing to fear is running out of beer!
Pages: [1] Print 
Codima forum | Computerhoekje | Hardwarehoekje (Moderators: thamar, Diederik, David, Steven) | Topic: No harddisk found « previous next »
Jump to: