Welcome,
Guest
. Please
login
or
register
.
Did you miss your
activation email?
Tuesday May 22, 2012 at 04:04
1 Hour
1 Day
1 Week
1 Month
Forever
Login with username, password and session length
-= Welkom op het Codima forum =-
Search:
Advanced search
8873
Posts in
1314
Topics by
628
Members Latest Member:
-
Daveke
Most online today:
12
- most online ever:
73
(Tuesday Feb 16, 2010 at 07:09)
Codima forum
|
Computerhoekje
|
Hardwarehoekje
(Moderators:
thamar
,
Diederik
,
David
,
Steven
) | Topic:
PC defect: start niet op na uitnemen geheugenkaart
0 Members and 2 Guests are viewing this topic.
« previous
next »
Pages:
[
1
]
Author
Topic: PC defect: start niet op na uitnemen geheugenkaart (Read 497 times)
kurtje002
Sr. Member
PC defect: start niet op na uitnemen geheugenkaart
«
on:
Saturday Nov 28, 2009 at 08:00 »
Tweet
Beste,
Bij een 4 jaar oude PC nam ik het DDR2 geheugen er eens uit om te zien welk type geheugen erin steekt. Na het terugplaatsen en dichtmaken van de kast kom ik volgend fenomeen tussen.
Ik wil de PC opstarten, maar er komt niets op mijn scherm. Ik denk eerst aan de VGA kabel of monitor, alhoewel deze een half uur ervoor wel nog goed ging.
Maar dit begin ik uit te sluiten aangezien ik er een 2e VGA kabel en monitor heb bijgehaald. Omdat het numlock lampje van mn toetsenbord niet brandt alsook niet van de optische muis, kan het probleem niet aan de VGA kabel / monitor liggen.
Het ledje van de power brandt (vooraan de case), de 3 ventilatoren draaien (case fan, cpu fan, voeding fan). Zeer eigenaardig is dat als ik dus probeer op te starten, er niets ging, dus ook de cd-drive te openen op de klassieke manier lukt me niet.
Wat dan wel lukt is, als ik betreffende geheugenmodule eruithaal, dan piept het moederbord (dat er dus geen geheugen is, maar dit wordt 'niet' weergegeven op scherm), en dan krijg ik de cd-drive wel open.
Dit laatste vind ik dan weer zeer eigenaardig. Heb zo het vermoeden dat het moederbord een beetje de dader is, maar kan iemand dit bevestigen?
Als laatste heb ik dan ook eens het batterijtje eruitgehaald (om moederbord te resetten dacht ik), en als ik dit terugplaats en terug probeer op te starten, dan piept (alternerend) het moederbord en doet voor de rest niets...
Ik kan me niet voorstellen dat er een kabel zou losgekomen zijn bij uitnemen en terugplaatsen van DDR2 geheugen.
Nog eigenaardiger vind ik dat het moederbord nu dus piept na het wegnemen van de batterij (maar dit is teruggeplaatst).
Iemand een idee wat ik hier nog mee kan doen vooraleer ik moederbord vervang? (moederbord is een GIGABYTE 915P (GA-81915P Duo)).
Alvast bedankt.
azerty
Hero Member
Re: PC defect: start niet op na uitnemen geheugenkaart
«
Reply #1 on:
Saturday Nov 28, 2009 at 10:04 »
waarschijnlijk heb je het niet goed teruggeplaatst soms kan dat pokke lastig zijn.
enkele maande terug toen k bezig was me experimenteren met ex pc van me grootouders moest ik het er wel 10 keer opnief insteke.
kan dus da een kontakje ni goe aansluit of er is een stofje tusse gevloge.
oplossing: ram proberen terug intesteken, dan verder zien
kurtje002
Sr. Member
Re: PC defect: start niet op na uitnemen geheugenkaart
«
Reply #2 on:
Sunday Nov 29, 2009 at 11:40 »
Bedankt voor de reactie.
Had het echter zelf al gevonden: latje geheugen zou niet OK zijn. Ik stak een ander geheugenlatje op dezelfde plaats en de PC startte perfect op.
Wat ik echter zéér eigenaar vond: als ik module eruithaalde piepte moederbord (biep van memery error, dus dat klopte). Echter, als ik latje terug stak, piepte het niet meer. Enkel nadat ik de batterij er es heb uitgenomen piepte het om te zeggen dat er iets niet pluis is...
PS: nieuw latje geheugen zit wel op een ander slot (ander type geheugen nu).
Pages:
[
1
]
Codima forum
|
Computerhoekje
|
Hardwarehoekje
(Moderators:
thamar
,