*
*
*
Home
Help
Login
Register
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
Saturday Feb 11, 2012 at 23:37

Login with username, password and session length
-= Welkom op het Codima forum =-
Search: Advanced search
8836 Posts in 1306 Topics by 636 Members Latest Member: - Willy1947 Most online today: 17 - most online ever: 73 (Tuesday Feb 16, 2010 at 07:09)
Codima forum | Codima IT | Aankoopadvies (Moderators: thamar, Diederik, David, Steven) | Topic: Voeding voor 'zwaar' systeem 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: Voeding voor 'zwaar' systeem  (Read 524 times)
brechtdk
Jr. Member
**

« on: Wednesday Mar 10, 2010 at 18:22 »

Beste,

Ik heb een grafische kaart van Asus namelijk de EN9800GT.
Op de doos staat dat er een voeding nodig is van 400watt minimum en met 12V/26A

Dit zit in een systeem met een P5E-VM-HDMI met een Q6600, een processor die toch ook wel wat vreet denk ik.

Nu maakt die grafische kaart nogal wat lawaai, en dat komt doordat de voeding niet toereikend is.
Ik heb momenteel een stock 300W voeding. Ik weet nu niet precies door welke ik ze moet vervangen... Heb ik 600W nodig? En met welke specificaties?

Welke stroomlijnen moet ik dan juist op welk apparaat aansluiten?

Mvg,
Brecht
ivorama
Sr. Member

« Reply #1 on: Tuesday Mar 16, 2010 at 16:04 »

Je neemt best een voeding van >500W, Cooler Master Real Power 520 W ofzo. De aansluitingen wijzen zichzelf aan:

1. Moederboard: lange connector
2. CPU: 4 pin in een vierkantje?
3 Grafische kaart: 6 pin in een rechthoekje

Normaal zit er voldoende info bij je moederboard en je voeding om alles aan te sluiten!

hopelijk heb je hier ix aan...?
Pages: [1] Print 
Codima forum | Codima IT | Aankoopadvies (Moderators: thamar, Diederik, David, Steven) | Topic: Voeding voor 'zwaar' systeem « previous next »
Jump to: