*
*
*
Home
Help
Login
Register
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
Saturday Feb 11, 2012 at 06:53

Login with username, password and session length
-= Welkom op het Codima forum =-
Search: Advanced search
8836 Posts in 1306 Topics by 636 Members Latest Member: - Willy1947 Most online today: 17 - most online ever: 73 (Tuesday Feb 16, 2010 at 07:09)
Codima forum | Computerhoekje | Hardwarehoekje (Moderators: thamar, Diederik, David, Steven) | Topic: Wisselbestand 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: Wisselbestand  (Read 1487 times)
dekleinen
Jr. Member
**

« on: Thursday Apr 08, 2010 at 19:25 »

Mijn pc had een ramgeheugen van 1GB .Mijn wisselbestand staat op 1536-3072 Mb.
Ik heb mijn geheugen gebracht op 2GB (2x1GB).
Moet ik mijn wisselbestand aanpassen ?
Indien wel ,wat steld u voor.

Bedankt.
David
Codima Sales
Codima administrator

Palmplicity

« Reply #1 on: Friday Apr 09, 2010 at 06:31 »

Het ideale minimum en maximum voor 2GB geheugen is 3 en 6 GB. 't Is eigenlijk zelfs het  beste om dit niet zelf in te stellen, maar aan de klikken dat Windows de grootte hiervan beheert.

Quote from: Website Microsoft

* Als u wilt dat Windows de beste wisselbestandsgrootte instelt, klikt u op Door het systeem beheerde grootte. De aanbevolen minimumgrootte komt overeen met 1,5 keer de hoeveelheid RAM-geheugen van uw computer. De aanbevolen maximumgrootte komt overeen met 3 keer de hoeveelheid RAM. Als u bijvoorbeeld 256 MB RAM hebt, is de minimumgrootte 384 MB en de maximumgrootte 1152 MB.

* Voor de beste prestaties dient u de begingrootte onder Totale wisselbestandsgrootte voor alle stations niet kleiner in te stellen dan de aanbevolen minimumgrootte. De aanbevolen grootte is gelijk aan 1,5 keer de hoeveelheid RAM-geheugen van uw computer. Het is verstandig om het wisselbestand ingesteld te laten op de aanbevolen grootte omdat de prestaties kunnen afnemen als het wisselbestand te groot is. U kunt de grootte echter aanpassen als u regelmatig gebruikmaakt van programma's die een grote hoeveelheid geheugen gebruiken, zoals programma's voor afbeeldingen of spellen.

* U wordt met klem aangeraden om het wisselbestand niet uit te schakelen of te verwijderen omdat hierdoor de prestaties van uw computer achteruit kunnen gaan. Als u toch besluit om een wisselbestand te verwijderen, moet u de begingrootte en de maximale grootte instellen op nul of u moet op Geen wisselbestand klikken.

« Last Edit: Friday Apr 09, 2010 at 06:34 by David » Logged

The only thing to fear is running out of beer!
dekleinen
Jr. Member
**

« Reply #2 on: Friday Apr 09, 2010 at 19:27 »

Ik ga uw raad zeker opvolgen.
Nogmaals van harte dank.

dekleinen.
Pages: [1] Print 
Codima forum | Computerhoekje | Hardwarehoekje (Moderators: thamar, Diederik, David, Steven) | Topic: Wisselbestand « previous next »
Jump to: