*
*
*
Home
Help
Login
Register
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
Saturday Feb 11, 2012 at 06:54

Login with username, password and session length
-= Welkom op het Codima forum =-
Search: Advanced search
8836 Posts in 1306 Topics by 636 Members Latest Member: - Willy1947 Most online today: 17 - most online ever: 73 (Tuesday Feb 16, 2010 at 07:09)
Codima forum | Codima IT | Aankoopadvies (Moderators: thamar, Diederik, David, Steven) | Topic: HDMI-kabel HD Digicorder 0 Members and 2 Guests are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: HDMI-kabel HD Digicorder  (Read 1286 times)
Help_Modus
Jr. Member
**

« on: Tuesday Jun 01, 2010 at 10:13 »

Wij hebben zopas een Full HD plasma tv gekocht en een HD-digicorder besteld.

De verkoper van de tv 'behoedde' voor de verschillen in de HDMI-kabels (vooral deze die door Telenet verkocht wordt).
Hij zei dat om het maximum uit uw HD-digicorder te halen, een degelijke HDMI kabel +- 50,00 EUR kost, en dat bij HDMI-kabels die goedkoper zijn er verlies in beeld en geluid is.

Klopt dit, want bij Codima zijn er al HDMI-kabels aan 13,00 EUR en 19,00 EUR.

Graag jullie hulp!
Steven
Codima

« Reply #1 on: Tuesday Jun 01, 2010 at 22:13 »

ik gebruik zelf een van onze kabels met mijn hd digicorder, ik zie daar helemaal geen vertraging of kwaliteitsverlies op.
het klopt dat kabels met goud beter geleiden maar dit is naar mijn mening absoluut niet nodig.
pure verkoopstrucks...

Help_Modus
Jr. Member
**

« Reply #2 on: Tuesday Jun 01, 2010 at 23:02 »

Bedankt voor jouw antwoord. Welke kabel gebruik jij juist, zodat ikw eet welke te kopen...?

Nog een vraagje, is het mogelijk om de HD Digicorder draadloos aan de kabelmodem te koppelen (voor video on demand, net gemist e.d.) i.p.v. van een netwerkkabel te gebruiken?

Zoja, wat heeft men daarvoor nodig en wat moet men daarvoor doen? Heb momenteel nog geen draadloos internet, maar ben van plan om dit op een deftige manier te doen, daarom mijn vraag.
« Last Edit: Tuesday Jun 01, 2010 at 23:07 by Help_Modus » Logged
Steven
Codima

« Reply #3 on: Wednesday Jun 02, 2010 at 09:13 »

ik gebruik die van € 19 dacht ik.
draadloos verbinden lukt niet denk ik, mss eens navragen bij een telenet center of elektrozaak...

azerty
Hero Member

« Reply #4 on: Thursday Jun 03, 2010 at 20:13 »

draadloos kan wel.

toen ik vroeger belgacom tv gratis trail had werd dit draadloos verzonden van mijn modem naar decoder.
ik weet niet hoe dit bij telenet zit, althans nog niet, woensdag schakel ik over. wrrs met ook een draadloos syteem.

en gebruik anders zo'n ding waarbij het over een stopcontact gaat
Help_Modus
Jr. Member
**

« Reply #5 on: Friday Jun 04, 2010 at 01:35 »

Als ik de uitleg op de Telenet site zie voor draadloos, dan neem ik het woord draadloos toch met een zeer kleine korrel zout:

http://onlinesupport.telenet.be/eStudio/FileServlet?date=1&kb={5c107160-2ddf-11db-c079-000000000000}&id={335810a0-cd2f-11de-5090-000000000000}&ext=jpg

Ik probeer net het leggen van lange draden te vermijden. Andere optie is Powerline.
Zijn er daar nadelen bij? Kan e rmij iemand iets goed aanraden dat Codima verkoopt?

Ik zie dat Vanden Borre dit verkoopt, graag een vergelijking:

http://www.vandenborre.be/WEB/NL/Draadloos-netwerk/BELKIN-Powerline-HD-Kit/Page77.vdb?Detail=KmqaOqqaOqtbbedoM6qaLytmRatn

Thanks!
« Last Edit: Friday Jun 04, 2010 at 01:39 by Help_Modus » Logged
David
Codima Sales
Codima administrator

Palmplicity

« Reply #6 on: Friday Jun 04, 2010 at 16:01 »

Draadloze TV kunnen we weinig of niks over vertellen.

Via powerline wel. Deze kit doet perfect wat nodig is. Snelheid ligt een goeie drie keer hoger dan wat nodig is, je signaal is helemaal zo snel niet. Wil je zeker zijn, dan kan je voor 20 euro meer nog een alternatief vinden aan 200 mbit.

The only thing to fear is running out of beer!
thamar
Codima administrator

Forummaster

« Reply #7 on: Saturday Jun 05, 2010 at 20:37 »

Heb hier powerline kitje van 11mbit, doet't perfect met de digicorder...

It's not how fast you drive that's dangerous, it's the drive to be fast that is.
David
Codima Sales
Codima administrator

Palmplicity

« Reply #8 on: Sunday Jun 06, 2010 at 13:37 »

Die maken ze niet meer :p

The only thing to fear is running out of beer!
thamar
Codima administrator

Forummaster

« Reply #9 on: Tuesday Jun 08, 2010 at 19:03 »

I know, 't is maar om te zeggen dat die digicorder niet veel bandbreedte nodig heeft.

It's not how fast you drive that's dangerous, it's the drive to be fast that is.
Pages: [1] Print 
Codima forum | Codima IT | Aankoopadvies (Moderators: thamar, Diederik, David, Steven) | Topic: HDMI-kabel HD Digicorder « previous next »
Jump to: