*
*
*
Home
Help
Login
Register
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
Tuesday May 22, 2012 at 04:33

Login with username, password and session length
-= Welkom op het Codima forum =-
Search: Advanced search
8873 Posts in 1314 Topics by 628 Members Latest Member: - Daveke Most online today: 12 - most online ever: 73 (Tuesday Feb 16, 2010 at 07:09)
Codima forum | Computerhoekje | Hardwarehoekje (Moderators: thamar, Diederik, David, Steven) | Topic: onstabiele pc 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] 2 Print
Author Topic: onstabiele pc  (Read 1298 times)
djoren
Hero Member

« on: Wednesday Sep 15, 2010 at 14:41 »

ik heb mijn pc nu 2 jaar (natuurlijk is hij net uit garantie) en hij is nooit een van de stabielste geweest.
ik heb hem al enkele keren binnegebracht in codima (toen hij nog in garantie was) en toen is er 2 maal het moederbord en 1 maal de harde schijf vervangen. nu zit ik weer met problemen.
als de pc opstart (dit gebeurd niet altijd) dan valt hij uit tijdens het opstarten, of als hij 5 min. opgestart is.
hij valt gewoon uit zonder blue screen en start dan opnieuw op of blijft gewoon draaien zonder iets op et scherm komt
als hij niet opstart dan hoor je ook die piep niet dus ik denk dat er een hardware probleem is.
ik hem de ram als getest voor een uur in memtest en die gaf geen fouten, ik heb al een andere voeding ingestoken maar dit helpt niet. ik denk zelf dat het aan het moederbord ligt maar ik heb geen ander moederbord met dezelfde socket.
weet iemand soms wat ik kan doen?
als je specs over de pc nodig hebt, vraag maar.

mvg
ivorama
Sr. Member

« Reply #1 on: Wednesday Sep 15, 2010 at 14:50 »

Kijk eens in het boekje van je moederboard wat de beep betekent, normaal staat daarin enkele beepsequenties, adh daarvan kan je weten welke hardware niet mee wil.

Kijk ook eens wat de aanbevolen voltage is op je ramlatten? (moederboardboekje, google...)
« Last Edit: Wednesday Sep 15, 2010 at 14:50 by ivorama » Logged
David
Codima Sales
Codima administrator

Palmplicity

« Reply #2 on: Friday Sep 17, 2010 at 14:04 »

9 op de 10 een defect moederbord.

Als er al zoveel vervangingen zijn gebeurd zoek je de oorzaak wel best extern, het is niet normaal dat deze onderdelen zo snel sneuvelen.

The only thing to fear is running out of beer!
djoren
Hero Member

« Reply #3 on: Monday Sep 20, 2010 at 19:12 »

ik was dus aan het uitkijken voor een moederbord en zou dit kiezen
http://www.codima.be/product/1951/asus-m4a77-socket-am2amd-770atxddr2-1200-M4A77.aspx
goede keuze? mijn cpu is een athlon x2 en ik heb 4gb ddr2 800mhz.
zou het nuttig zij een nieuwe voeding te kopen. ik heb toen ik mijn pc gekocht heb de goedkoopste voeding van het moment gekozen van +-30€ zou deze miss mijn onderdelen beschadigen door een onstabiele stroom of zo te geven?
en is dit een goede keuze?
http://www.codima.be/product/617/cooler-master-extreme-power-plus-460-watt-RS-460-PCAP-A3.aspx
David
Codima Sales
Codima administrator

Palmplicity

« Reply #4 on: Tuesday Sep 21, 2010 at 11:37 »

Beide keuzes zijn zeker ok

djoren
Hero Member

« Reply #5 on: Tuesday Sep 21, 2010 at 17:43 »

en zou het nodig zijn mijn voeding ook te vervangen, is er een manier om je voeding te testen?
David
Codima Sales
Codima administrator

Palmplicity

« Reply #6 on: Wednesday Sep 22, 2010 at 15:57 »

Een voeding werkt of werkt niet. Hier zijn weinig uitzonderingen op.

thamar
Codima administrator

Forummaster

« Reply #7 on: Friday Sep 24, 2010 at 12:38 »

Hoe is je pc aangesloten op electriciteitsnet? Omschrijf eens je verdeelblok...

It's not how fast you drive that's dangerous, it's the drive to be fast that is.
djoren
Hero Member

« Reply #8 on: Sunday Sep 26, 2010 at 20:05 »

er is eerst een verdeelblok van 4 stekkers met de modem en switch en zo in dan een van  6 stekkers met overspanningsbeveiliging, en dan nog 3 van 3 stekkers.
maar ik heb nu op de opendeurdag een nieuw bord en voeding gekocht (met een mooie promotie waarvoor dank) en het probleem is nu toch opgelost, hopelijk blijft het zo
Rens
Hero Member

« Reply #9 on: Tuesday Sep 28, 2010 at 19:08 »

wel wat veel verdeelstekkers he?
Misschien eens wat proberen verspreiden?
djoren
Hero Member

« Reply #10 on: Wednesday Sep 29, 2010 at 18:58 »

eigenlijk zijn het er nog meer kwas die vergeten:s . ik heb nog nooit gehoord dat dat daar invloed kan op hebben. ik dacht dat als je binnen het maximale vermogen blijft alles goed is? verspreiden is niet echt mogelijk
azerty
Hero Member

« Reply #11 on: Monday Oct 04, 2010 at 16:56 »

eigenlijk zijn het er nog meer kwas die vergeten:s . ik heb nog nooit gehoord dat dat daar invloed kan op hebben. ik dacht dat als je binnen het maximale vermogen blijft alles goed is? verspreiden is niet echt mogelijk

idd maakt niets uit, ik heb iets van 20 verdeelstekkers liggen
David
Codima Sales
Codima administrator

Palmplicity

« Reply #12 on: Wednesday Oct 06, 2010 at 11:44 »

Kan in principe geen kwaad, maar gezond is het in ieder geval niet.

djoren
Hero Member

« Reply #13 on: Wednesday Oct 06, 2010 at 20:12 »

met mijn nieuw moederbord en nieuwe voeding heb ik geen last meer. maar het kan dus geen kwaad om zo door te doen? ik zou ook niet weten waarom het wel kwaad zou kunnen
David
Codima Sales
Codima administrator

Palmplicity

« Reply #14 on: Thursday Oct 07, 2010 at 11:03 »

't kan geen kwaad, maar je moet rekenen dat zo een adapter altijd een maximaal wattage heeft, staat er altijd ergens op vermeld. Ik kan me voorstellen dat je met zo een pak apparaten op één verdeelstekker die aan de bron ligt het wattage kan gaan benaderen. 't Is beter om in plaats van met een heleboel goedkope verdeelstekkers te werken met één of twee grote overspanningsbeveiligde verdeeldozen.

Pages: [1] 2 Print 
Codima forum | Computerhoekje | Hardwarehoekje (Moderators: thamar, Diederik, David, Steven) | Topic: onstabiele pc « previous next »
Jump to: