*
*
*
Home
Help
Login
Register
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
Tuesday May 22, 2012 at 05:04

Login with username, password and session length
-= Welkom op het Codima forum =-
Search: Advanced search
8873 Posts in 1314 Topics by 628 Members Latest Member: - Daveke Most online today: 12 - most online ever: 73 (Tuesday Feb 16, 2010 at 07:09)
Codima forum | Codima IT | Aankoopadvies (Moderators: thamar, Diederik, David, Steven) | Topic: Nieuwe Data game pc 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: Nieuwe Data game pc  (Read 277 times)
yasha
Jr. Member
**

« on: Thursday May 12, 2011 at 16:46 »

Ik zou graag een pc willen samenstellen maar totaal geen idee hoe ik eraan moet beginnen ik zou het tof vinden moest iemand me kunnen helpen.
Ik wil  minimum 4 Tb gewone harde schijven + 2 x 160GB aan ssd schijven.
En voor de rest iets in de zin  van http://www.codima.be/product/2478/gamer-ultimate-2011-i7-95012gb60gb1tbgtx570win7hp.aspx

Wat vooral voor me belangrijk is dat het een stabiel systeem is/wil ook geen oververhitting, ben het beu onstabiele voeding te hebben of dat men onderdelen aanraad die later conflicten blijken te geven met men moederbord.

Kan iemand voor me een complete samenstelling adviseren?
Men budget is max 3500 euro.
Moest ik nog wat ruimte over hebben overweeg ik een scherm te kopen, eerlijk gezegd geen idee wat er vandaag de dag de moeite is.

Moogt gerust kritiek geven ik verwacht me er ook ergens aan :p
« Last Edit: Friday May 13, 2011 at 15:58 by yasha » Logged
yasha
Jr. Member
**

« Reply #1 on: Saturday May 14, 2011 at 09:58 »

Dit heb ik op de moment in gedachten

Extra USB
-Belkin F5U252 PCI Kaart (5x USB2.0, PCI)

HD
-Western Digital Caviar Green WD30EZRX, 3TB x 2 ofwel hitachi deskstar 7k3000 HDS 723020 BLA 642 2TB x 3
-2 x Solid State Drives Intel 510 120GB
Case
-Cooler Master CM 690 II

Koeling
-Noctua NH-D14

-Cpu
Intel Core i7 2600K Boxed

-Station
Sony Optiarc BD-5300S Blu-ray Disc Writer Zwart

-Voeding
Cooler Master Silent Pro Gold 700W (geen idee of het teveel of te weinig is)

-Geheugen
Corsair Vengeance CMZ16GX3M4A1600C9B DDR3 SDRAM

-Grafische kaart
SAPPHIRE HD6950 FLEX Eyefinity Radeon 2048MB GDDR5

-Moederbord
Asus P8Z68-V PRO
David
Codima Sales
Codima administrator

Palmplicity

« Reply #2 on: Sunday May 29, 2011 at 21:43 »

• Een USB 2 kaart extra plaatsen lijkt me nutteloos, ten eerste ben je beter af dat je meteen een USB 3 kaart neemt en ten tweede zitten er al een pak poorten op het moederbord zelf
  • Drie terrabyte schijven kosten nog teveel, neem gewoon maar de 2TB versies, je kan later altijd uitbreiden
  • Als je zoveel geld in HDs / SSDs wil steken, koop dan beter 1 enkele PCIE harde schijf vb. de Revo van OCZ, da's nog een stuk performanter. Ik zie sowiezo momenteel weinig nut in een combinatie van 2 SSD's
  • Case is OK
  • Koeling is OK, echter misschien beter een Mugen, die hebben we op stock, die kosten relatief weing en zijn heel goed
  • CPU is OK
  • Optical doe je mee wat je wil
  • Voeding is OK
  • RAM is OK
  • Beeldkaart is OK
  • Moederbord is OK

The only thing to fear is running out of beer!
Pages: [1] Print 
Codima forum | Codima IT | Aankoopadvies (Moderators: thamar, Diederik, David, Steven) | Topic: Nieuwe Data game pc « previous next »
Jump to: