*
*
*
Home
Help
Login
Register
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
Tuesday May 22, 2012 at 05:10

Login with username, password and session length
-= Welkom op het Codima forum =-
Search: Advanced search
8873 Posts in 1314 Topics by 628 Members Latest Member: - Daveke Most online today: 12 - most online ever: 73 (Tuesday Feb 16, 2010 at 07:09)
Codima forum | Codima IT | Aankoopadvies (Moderators: thamar, Diederik, David, Steven) | Topic: Hulp nodig bij het samenstellen van een nieuwe gaming pc. 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] 2 Print
Author Topic: Hulp nodig bij het samenstellen van een nieuwe gaming pc.  (Read 748 times)
swordkill3
Full Member

« on: Monday Sep 12, 2011 at 17:10 »

Hallo iedereen,

Ik zou graag een nieuwe gaming pc samenstellen voor in de kerstperiode. (moet eerst nog wat geld verdienen. Tongue)
Ik heb al een volledige configuratie gevonden, maar aangezien ik niet veel van pc's ken vraag ik jullie om me daarbij een beetje te helpen i.v.m. de compatibiliteit van de hardware en of ik nog enkele noodzakelijke hardware ontbreek. Ook zijn suggesties welkom.
Hier is mijn lijstje voor de kerstman:

Moederbord: ASUS Crosshair V Formula (Socket AM3-AMD 990FX-ATX-DDR3) (CROSSHAIR V FORMULA) http://www.codima.be/product/1831/asus-crosshair-v-formula-socket-am3amd-990fxatxddr3-CROSSHAIR-V-FORMULA.aspx

Grafische kaart: ASUS Ati Radeon EAH6950 DirectCU II 2GB GDDR5 (EAH6950 DCII/2DI4S/2GD5) http://www.codima.be/product/1806/asus-ati-radeon-eah6950-directcu-ii-2gb-gddr5-EAH6950-DCII-2DI4S-2GD5.aspx

Processor: AMD Phenom II X6 1090T (3.2GHz) 9MB - 6 Cores - With Cooler (HDT90ZFBGRBOX) http://www.codima.be/product/1190/amd-phenom-ii-x6-1090t-32ghz-9mb-6-cores-with-cooler-HDT90ZFBGRBOX.aspx

Geheugen: Corsair 8GB (2x 4GB) 1600MHz DDR3 Vengeance (CMZ8GX3M2A1600C8) http://www.codima.be/product/1728/corsair-8gb-2x-4gb-1600mhz-ddr3-vengeance-CMZ8GX3M2A1600C8.aspx

Harde schijf: Western Digital 450GB SATA III 10000RPM 32MB VelociRaptor (WD4500HLHX) http://www.codima.be/product/1196/western-digital-450gb-sata-iii-10000rpm-32mb-velociraptor-WD4500HLHX.aspx

Dvd lezer / writer: LG DVD Writer IDE 22x Zwart / Beige Retail + Software (GH22NP21.AUAR50B) http://www.codima.be/product/1838/lg-dvd-writer-ide-22x-zwart-beige-retail-software-GH22NP21-AUAR50B.aspx

Voeding: Antec High Current Gamer 900 Watt (HCG-900) http://www.codima.be/product/1424/antec-high-current-gamer-900-watt-HCG-900.aspx

Kast: Antec Gaming Nine Hundred Two V3 No PSU (0761345-15924-1) http://www.codima.be/product/515/antec-gaming-nine-hundred-two-v3-no-psu-0761345-15924-1.aspx

Dit zo het een beetje moeten zijn.
Nu heb ik nog enkele vragen. Om een beeldscherm aan te sluiten aan de pc, heb je daar iets extra voor nodig of zit dat op het moederbord? Hetzelfde voor draadloos internet. Gaat deze goed gekoelt worden of is het het beste dat ik extra fans koop? Is AMD goed om als processor the gebruiken?

EDIT: de gaming pc is vooral voor Battlefield 3, Call of Duty (MW2; BO; MW3,...) Star Wars: The Old Republic en toekomstige games.

Alvast bedankt,
Kevin.

« Last Edit: Monday Sep 12, 2011 at 21:17 by swordkill3 » Logged
ivorama
Sr. Member

« Reply #1 on: Friday Sep 30, 2011 at 14:36 »

1. Met deze PC (personal computer) kan je inderdaad gamen, al zou ik kiezen voor intel
2. Het beeldscherm sluit je aan op je grafische kaart (kabels zitten normaal bij je scherm), tenzij je geen losse grafische kaart hebt en een processor kiest die bestaat uit een combinatie van CPU (processor chip) en een GPU (chip die ervoor zorgt dat er iets op je scherm verschijnt), dan kan je het scherm direct op je MOBO (moederbord) aansluiten (niet aan te raden als je gaat gamen, GPU kracht nodig!)
3. Draadloos internet zit niet standaard in je PC, daarvoor bestaan PCI (connectoren op je MOBO, waar je o.a. je grafische kaar en geluidskaart in kwijt kunt) insteekkaartjes.
4. Ik zou gaan voor een Intel Core i5 2500k, een Z68 chipset moederboard, en kingston geheugen. De rest ziet er goed uit. Kast heeft denk ik genoeg koeling, je voeding is zeker meer dan voldoende (je kan er nog een grafische kaart bijsteken als je wilt, je moederbord moet het dan wel toelaten(genoeg vrije PCIe sloten)) Die HD (harddisk) zou ik nooit kiezen, maakt nogal veel lawaai, maar is wel snel. Je kan kiezen voor een SSD in combinatie met een HD van 1Tb bijvoorbeeld.
swordkill3
Full Member

« Reply #2 on: Friday Sep 30, 2011 at 16:37 »

1. Met deze PC (personal computer) kan je inderdaad gamen, al zou ik kiezen voor intel
2. Het beeldscherm sluit je aan op je grafische kaart (kabels zitten normaal bij je scherm), tenzij je geen losse grafische kaart hebt en een processor kiest die bestaat uit een combinatie van CPU (processor chip) en een GPU (chip die ervoor zorgt dat er iets op je scherm verschijnt), dan kan je het scherm direct op je MOBO (moederbord) aansluiten (niet aan te raden als je gaat gamen, GPU kracht nodig!)
3. Draadloos internet zit niet standaard in je PC, daarvoor bestaan PCI (connectoren op je MOBO, waar je o.a. je grafische kaar en geluidskaart in kwijt kunt) insteekkaartjes.
4. Ik zou gaan voor een Intel Core i5 2500k, een Z68 chipset moederboard, en kingston geheugen. De rest ziet er goed uit. Kast heeft denk ik genoeg koeling, je voeding is zeker meer dan voldoende (je kan er nog een grafische kaart bijsteken als je wilt, je moederbord moet het dan wel toelaten(genoeg vrije PCIe sloten)) Die HD (harddisk) zou ik nooit kiezen, maakt nogal veel lawaai, maar is wel snel. Je kan kiezen voor een SSD in combinatie met een HD van 1Tb bijvoorbeeld.
Hartelijk bedankt voor uw antwoord!

Ik heb eens gekeken en ik zou een Asus p8z68 moederbord nemen met een intel i7 2600K. de harde schijf vind ik niet erg, en een solid state is nogal duur. Is de i7 2600k dan goed? (ik wil graag een erg goede processor) de 6 core intel's zijn wel te duur. Tongue
Alvast bedankt.
David
Codima Sales
Codima administrator

Palmplicity

« Reply #3 on: Tuesday Oct 04, 2011 at 08:00 »

Enkele opmerkingen...

* Uw moederbord is zeer duur. Die series zijn wel tof enzo, maar je kan beter 100 euro minder aan je bord uitgeven en bijvoorbeeld toch in een solid state steken. Prestatieverschil is onbestaande.

* De kabels voor het scherm zitten inderdaad bij het scherm

* Wifi is inderdaad niet inbegrepen, en kan, zoals reeds gezegd met een PCI kaart worden voorzien.

* Intel is inderdaad krachtiger dan AMD, maar ook duurder, kwestie van af te wegen. De 2500K is evenwel enkel nodig als je gaat overclocken, anders volstaat de 2500.

* Een SSD mag dan wel duur zijn, als je al zoveel geld in een 450 velociraptor steekt, ben je er toch veel beter mee af, wegens veel en veel sneller. De velociraptors zijn achterhaald. Eventueel een 120GB Intel 500 series, te combineren met een snelle, maar betaalbare 1TB Black harde schijf van WD. OCZ SSDs raden we momenteel wel af, wegens zeer veel defecten.

* Koeling zal inderdaad geen probleem zijn.

The only thing to fear is running out of beer!
swordkill3
Full Member

« Reply #4 on: Tuesday Oct 04, 2011 at 16:24 »

Enkele opmerkingen...

* Uw moederbord is zeer duur. Die series zijn wel tof enzo, maar je kan beter 100 euro minder aan je bord uitgeven en bijvoorbeeld toch in een solid state steken. Prestatieverschil is onbestaande.

* De kabels voor het scherm zitten inderdaad bij het scherm

* Wifi is inderdaad niet inbegrepen, en kan, zoals reeds gezegd met een PCI kaart worden voorzien.

* Intel is inderdaad krachtiger dan AMD, maar ook duurder, kwestie van af te wegen. De 2500K is evenwel enkel nodig als je gaat overclocken, anders volstaat de 2500.

* Een SSD mag dan wel duur zijn, als je al zoveel geld in een 450 velociraptor steekt, ben je er toch veel beter mee af, wegens veel en veel sneller. De velociraptors zijn achterhaald. Eventueel een 120GB Intel 500 series, te combineren met een snelle, maar betaalbare 1TB Black harde schijf van WD. OCZ SSDs raden we momenteel wel af, wegens zeer veel defecten.

* Koeling zal inderdaad geen probleem zijn.
Bedankt voor uw voorstellen.
Ik zal dit allemaal eens bekijken en een nieuw lijstje maken tegen dat ik alles zal kopen.
Bedankt!
« Last Edit: Tuesday Oct 04, 2011 at 16:26 by swordkill3 » Logged
swordkill3
Full Member

« Reply #5 on: Monday Nov 28, 2011 at 21:44 »

Beste mensen,

Nu de kerstperiode al veel dichterbij is, is mijn lijstje veel veranderd.

-Antec Gaming Nine Hundred Two V3 No PSU

-Antec High Current Gamer 900 Watt

-ASUS DVD Writer SATA 24x DL Zwart

-ASUS nVidia GeForce ENGTX590 3GB GDDR5

-ASUS P8Z68-V PRO (Socket 1155-Intel Z68 -ATX- DDR3 1600)

-Corsair 8GB (2x 4GB) 1600MHz DDR3 Vengeance Low Profile

-Intel Core i7 2700K (3.5GHz) 8MB - 4 Cores - 8 Threads

Graag had ik jullie mening hierover of deze setup goed zal werken i.v.m. compatibiliteit. Ook had een maat gezegt dat de gtx590 wat groot is. Zal deze passen in de Antec 900? Zo niet, suggesties zijn altijd welkom. Smiley
« Last Edit: Wednesday Nov 30, 2011 at 19:19 by swordkill3 » Logged
David
Codima Sales
Codima administrator

Palmplicity

« Reply #6 on: Tuesday Nov 29, 2011 at 09:27 »

* De kast is groot genoeg, geen probleem

* Ik mankeer een harde schijf in uw configuratie (en eventueel de Windows licentie)

* Geen opmerkingen qua typekeuze en compatibiliteit

swordkill3
Full Member

« Reply #7 on: Tuesday Nov 29, 2011 at 17:47 »

* De kast is groot genoeg, geen probleem

* Ik mankeer een harde schijf in uw configuratie (en eventueel de Windows licentie)

* Geen opmerkingen qua typekeuze en compatibiliteit
Oops! De WD 1TB 7200RPM black caviar. Later dacht ik eventueel wel een SSD bij te steken voor Windows en eventueel een game met lange loading screens..
Windows heb ik zelf.
Nog een klein vraagje, is de 2700K het extra geld meer waard dan de 2600K?
David
Codima Sales
Codima administrator

Palmplicity

« Reply #8 on: Thursday Dec 01, 2011 at 09:15 »

* Veel sneller zal die CPU niet zijn

* Gezien de huidige prijzen van de harde schijven neemt u misschien beter NU een SSD en later een dataschijf als de prijzen normaliseren. U zal zien dat bijvoorbeeld de 12GB Force 3 Corsair SSD interessanter is dan de meeste modellen klassieke schijven.

Rens
Hero Member

« Reply #9 on: Thursday Dec 01, 2011 at 10:18 »

inderdaad.
Een ssd zal miscchien wat duurder uitvallen, maar zeker de moeite waard. en ik zou nie opteren voor een 12gb ssd, maar een 120 :d. Een kleinere ssd is niet echt de moeite.

En zoals david zegt, een niet al te slecht systeem.
Enkel bij de case heb ik een klein nadeelke:
Als je cablemanagement doet, dan kan het soms wat duwen zijn om uw achterkant van uw case toe te doen, misschien iets te weinig plaats voor al de kabels.
David
Codima Sales
Codima administrator

Palmplicity

« Reply #10 on: Friday Dec 02, 2011 at 09:14 »

Nulleke was gaan lopen Smiley

Die kabelkes, kwestie van gewoonte hoor Wink

swordkill3
Full Member

« Reply #11 on: Wednesday Dec 14, 2011 at 19:11 »

Beste,

Ik zie op de site dat de black caviar 1TB 7200RPM weg is, samen met nog andere zoals de VelociRaptor.
Zijn er andere met soortgelijke prestaties?

Alvast bedankt, Kevin.

EDIT: Oops! Heb hem gevonden. Als ik bij WD zelf keek i.p.v. harde schijven 3.5" SATA 3 vond ik hem.
« Last Edit: Wednesday Dec 14, 2011 at 19:14 by swordkill3 » Logged
David
Codima Sales
Codima administrator

Palmplicity

« Reply #12 on: Thursday Dec 15, 2011 at 13:02 »

* velociraptor: neem een SSD
* gelijk welke 3,5" schijf: enkel schijven bestellen die op stock zijn wegens problemen met de leveringen ten gevolge van de overstromingen in Thailand.

swordkill3
Full Member

« Reply #13 on: Friday Dec 16, 2011 at 14:19 »

Hallo,

Sorry dat ik hier weer ben met een vraag. Tongue
Als mijn examen goed zijn bestel ik volgende week vrijdag (als jullie open zijn) mijn onderdelen van mijn pc.
Nu heb ik nog geen toetsenbord. Ik was even aan het surfen en vroeg me af of Razer Lycosa Gaming Keyboard QWERTY een goed toetsenbord is. Graag jullie mening Smiley

Alvast bedankt
David
Codima Sales
Codima administrator

Palmplicity

« Reply #14 on: Friday Dec 16, 2011 at 15:08 »

Razer is een goed gaming merk

Pages: [1] 2 Print 
Codima forum | Codima IT | Aankoopadvies (Moderators: thamar, Diederik, David, Steven) | Topic: Hulp nodig bij het samenstellen van een nieuwe gaming pc. « previous next »
Jump to: