*
*
*
Home
Help
Login
Register
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
Tuesday May 22, 2012 at 05:18

Login with username, password and session length
-= Welkom op het Codima forum =-
Search: Advanced search
8873 Posts in 1314 Topics by 628 Members Latest Member: - Daveke Most online today: 12 - most online ever: 73 (Tuesday Feb 16, 2010 at 07:09)
Codima forum | Codima IT | Aankoopadvies (Moderators: thamar, Diederik, David, Steven) | Topic: high-end game systeem 0 Members and 2 Guests are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: high-end game systeem  (Read 208 times)
scorpion
Jr. Member
**

« on: Saturday Oct 29, 2011 at 08:48 »

Ik ben van plan een nieuwe pc aan te schaffen, bedoelt als high-end game systeem.
Indien mogelijk zou ik hem zo stil mogelijk willen maken.
In de toekomst is het mogelijk dat ik hem overclock + twee grafische kaarten (crossfire) ga gebruiken. ik dien hier dus nu al rekening bij te houden.
Hij dient ook wireless te werken.

graag jullie advies:

Case: Antec Performance One P 183 (no PSU)
PSU: Antec high Current Pro 850 watt
Moederbord: ASUS P8Z68-V (socket 1155)
Processor: Intel Core i7 2700K
Processor cooler: Scythe Mugen 2
RAM: Corsair 12 GB (3x4 GB) 1600 MHz DDR3
Videokaart: MSI nVidia Geforce N570GTX
Harde schijf 1 (SSD): OCZ Vertex 2 120 GB
Harde schijf 2: WD 2TB SATA 3
netwerkkaart: Linksys WMP600N (Dual band)

Scherm : Acer 23" S231 HL LED

DVD writer: whatever

Ik heb gelezen dat de Antec P183 een stille case is. Ze komt standaard met 2 120 mm fans, maar ik weet niet of dat dit later voldoende zal zijn.
Is het nodig dat ik nog 2 fans plaats? ik had dan gedacht aan 2 Cooler Master Casefan Ultra silent series.

Wat betreft de CPU Cooler heb ik gemerkt dat de keuze voor een 1155 moederbord nogal beperkt is. ik weet niet of er nog een "stillere" bestaat (zonder dat die aan efficientie inboet).

Ik zal eveneens een Linksys router aanschaffen. Ik weet echter niet of dat er een betere oplossing bestaat om wireless op mijn desktop te krijgen. Ik wil echter niet werken met een USB-stickje voor wireless (het moet een pci-e kaart blijven).

Alvast bedankt voor jullie advies.
David
Codima Sales
Codima administrator

Palmplicity

« Reply #1 on: Saturday Oct 29, 2011 at 11:27 »

* Dit systeem 'stil' krijgen is een utopie. Een systeem van dit kaliber moet zwaar gekoeld worden en zal dus onder geen voorwaarde fluisterstil zijn. De geluidsproductie van het systeem zal wel aanvaardbaar zijn door de kwaliteit van de componenten

* De CPU koeler is perfect

* Met de extra fans zou ik wachten tot ze nodig blijken te zijn.

* Geen OCZ SSD nemen, die komen massaal terug, opteer beter voor een Intel, waar niet de uitvalproblemen mee zijn

* Een socket 1155 heeft dual channel RAM geheugen. U neemt een triple channel kit. Opteer beter voor 1 of 2 dual channel kits. U neemt daar ook Corsair. Dit is een goed merk, maar heeft een heleboel compatibiliteitsissues. Opteer daar beter voor Kingston.
« Last Edit: Saturday Oct 29, 2011 at 11:27 by David » Logged

The only thing to fear is running out of beer!
scorpion
Jr. Member
**

« Reply #2 on: Saturday Oct 29, 2011 at 15:32 »

dan word ik dus veroordeeld tot ofwel 8 GB (2x4) ofwel 16 GB (4x4) , ik veronderstel dat 4x4 werkt op een dual channel moederbord?
en is 8gb genoeg voor de volgende paar jaar? ik heb gezien dat jullie ultimate gamer 2011 compleet systeem ook al 12 GB heeft.

de ocz ssd heb ik vervangen door de intel 320 series 120 GB.

wat zijn de ervaringen met de elmcrest intel 510 series?

verder lijkt de kingston ssd hyperx series ook heel interessant, doet het heel goed in tests. hier ervaringen mee?
« Last Edit: Sunday Oct 30, 2011 at 06:08 by scorpion » Logged
David
Codima Sales
Codima administrator

Palmplicity

« Reply #3 on: Monday Nov 21, 2011 at 13:54 »

Excuus voor de late reactie, niet meer in de gaten gehouden.

* Onze Ultimate werkt met een socket 1366, die zijn wel triple channel
* 8GB is voorlopig voldoende, kan later worden bijgewerkt naar 16GB
* De Intel 510 is nog sneller, door de SATA3 connectie
* HyperX SSD hebben we ook, zijn inderdaad ook OK

The only thing to fear is running out of beer!
Rens
Hero Member

« Reply #4 on: Wednesday Nov 23, 2011 at 08:43 »

inderdaad, geen OCZ ssd nemen.
Heb de mijne gelukkig maar 1 keer moeten binnendoen, en voorlopig draait hij nog goed
Pages: [1] Print 
Codima forum | Codima IT | Aankoopadvies (Moderators: thamar, Diederik, David, Steven) | Topic: high-end game systeem « previous next »
Jump to: