*
*
*
Home
Help
Login
Register
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
Wednesday May 23, 2012 at 06:27

Login with username, password and session length
-= Welkom op het Codima forum =-
Search: Advanced search
8873 Posts in 1314 Topics by 628 Members Latest Member: - Daveke Most online today: 9 - most online ever: 73 (Tuesday Feb 16, 2010 at 07:09)
Codima forum | Computerhoekje | Hardwarehoekje (Moderators: thamar, Diederik, David, Steven) | Topic: Maxtor 160 GB S-ATA wordt herkend als 127 GB 0 Members and 2 Guests are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: Maxtor 160 GB S-ATA wordt herkend als 127 GB  (Read 1487 times)
Arno.Vyncke
Jr. Member
**

« on: Wednesday Oct 19, 2005 at 06:30 »

Hey,

gisteren kwam ik mijn nieuwe computer halen (die ik door jullie had laten samenstellen).Alles is natuurlijk tip-top in orde, maar toen ik eens mijn harde schijf bekeek in windows (2000), zag ik dat Windows de schijf "te klein" herkent. Ik heb namelijk maar 127 GB, terwijl het een 160 GB HD is. Ik weet dat ik niet een volledige 160 GB heb (dat 1000 - 1024 ding), maar 33 GB lijkt me nogal veel om minder te hebben.
Ik heb er al veel opzoekwerk over gedaan, maar het enige truukje dat ik tot nu toe tegenkwam was een registry key zetten, maar dit hielp niets.
Het is echter een S-ATA schijf, en als ik in mijn BIOS kijk, zie ik dat mijn HD op de SATA-II aangesloten is ... Zou dit een probleem kunnen zijn?

Bedankt voor een antwoord

Vyncke Arno
gladi8or
Hero Member

« Reply #1 on: Wednesday Oct 19, 2005 at 11:26 »

legale windows?
service packs installed?

I won't pull over nor give up, cause I just don't give a ...
Arno.Vyncke
Jr. Member
**

« Reply #2 on: Wednesday Oct 19, 2005 at 11:42 »

Voor zover ik weet een legale Windows ja.
En Service Pack 4.
Die had het normaal moeten fixen dacht ik, maar dat bleek niet zo te zijn.
Moet ik misschien mijn BIOS updaten? Het is echter een moederbord dat niet zo oud is - die BIOS zou dat toch al moeten ondersteunen.
(Asrock 939Dual-SATA2)
thamar
Codima administrator

Forummaster

« Reply #3 on: Wednesday Oct 19, 2005 at 12:22 »

Bon, blijkbaar hebde op een later stadium er SP4 bijgezet. Dan moet ge u partitie uitbreiden, maar eigenlijk is dat niet aan te raden want dat durft soms wel eens fout lopen.

Dus ofwel maak je een nieuwe partitie aan met het resterende volume.
Of je slipstreamt SP4 op je 2000 CD. Je moet maar eens op het net zoeken hoe je dat kan slipstreamen, is vrij simpel nog.

Slipstream is aan te raden Wink

It's not how fast you drive that's dangerous, it's the drive to be fast that is.
Arno.Vyncke
Jr. Member
**

« Reply #4 on: Wednesday Oct 19, 2005 at 12:56 »

Héél erg bedankt!
Ik kijk er voor.
Met Partition Magic zal dat wel lukken om een 2de partitie te maken denk ik ... En het zal misschien beter zijn.
Dat slipstreamen is misschien goed, maar Win2K is hier nu al op geïnstalleerd en nog eens opnieuw doen zie ik nu niet zo super zitten.
Vooral omdat het formatteren van de nieuwe schijf zo lang geduurd heeft :p (En ik verwacht dat dat opnieuw zal moeten gebeuren...)

Alvast bedankt!
Arno.Vyncke
Jr. Member
**

« Reply #5 on: Thursday Oct 20, 2005 at 06:55 »

Even laten weten dat alles in orde is, ik heb nu een tweede partitie gemaakt.

Bedankt!
Pages: [1] Print 
Codima forum | Computerhoekje | Hardwarehoekje (Moderators: thamar, Diederik, David, Steven) | Topic: Maxtor 160 GB S-ATA wordt herkend als 127 GB « previous next »
Jump to: