Welcome,
Guest
. Please
login
or
register
.
Did you miss your
activation email?
Wednesday May 23, 2012 at 07:30
1 Hour
1 Day
1 Week
1 Month
Forever
Login with username, password and session length
-= Welkom op het Codima forum =-
Search:
Advanced search
8873
Posts in
1314
Topics by
628
Members Latest Member:
-
Daveke
Most online today:
15
- most online ever:
73
(Tuesday Feb 16, 2010 at 07:09)
Codima forum
|
Codima IT
|
Aankoopadvies
(Moderators:
thamar
,
Diederik
,
David
,
Steven
) | Topic:
Jullie advies + Vraag jegens Codima
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
« previous
next »
Pages:
[
1
]
2
3
Author
Topic: Jullie advies + Vraag jegens Codima (Read 5972 times)
Blue Nov[A]
Sr. Member
«
on:
Wednesday Feb 22, 2006 at 22:01 »
Tweet
Hey, ik ben van plan om het volgende systeem in de nabije toekomst aan te schaffen, maar ben onzeker over enkele dingen; hier is alvast de configuratie die ik voor ogen had:
Motherboard: Asus A8N5X (S939-Nforce 4 Ultra-Pci Ex.-Ddr 400-S-ATA-Glan )
CPU: Amd Athlon 64 Bit 4200+ Boxed X2 Dual Core With Cooler S939
HDD: Seagate Barracuda 7200.8 250 Gb 7200 Rpm 8 mb S-ATA
GFX Card: Msi NX 7800 GT Pci-E 256 Mb Ddr3 + Tv-Out + Dual Dvi+ SLI Ready!
RAM: 2x Codima 1024 Mb DDR 400
DVD Drive: BenQ Dvd Writer DW 1640 Pro Black Retail Dual Layer
CD Drive: Asus Cd Rom 52x Retail Black
Keyboard/Mouse: Benq A800 X-Touch Keyboard + Optical Mouse Black M800
Speakers: Logitech X-120 Black Speakers
Case: Onbeslist
PSU: Antec Smart Power 2.0 Psu 500 Watt Low Noise [WSS]
Extra: Complete assembly and testing
Mijn vragen:
1) Zijn alle elementen compatibel?
2) Zou ik beter een SLI MOBO kopen, zodat ik binnen een aantal jaren een tweede 7800GT kan kopen en gebruiken, in SLI?
3) Zijn de RAM-latjes van Codima even betrouwbaar als die van Kingston en wat zijn de verschillen?
Ten laatste vroeg ik me af of het mogelijk is die behuizing aan te schaffen zonder PSU? Ik kan me voorstellen dat jullie die er gewoon uit kunnen laten en apart verkopen, of niet soms?
Post Scriptum: De cases van Codima zien er toch wel lekker uit, maken jullie die echt zelf?
Dank bij voorbaat!
David
Codima Sales
Codima administrator
Palmplicity
«
Reply #1 on:
Wednesday Feb 22, 2006 at 22:49 »
Als er bij die kees een voeding standaard zit is et ni de bedoeling om die eruit te halen hoor
Dan neemt ge beter een iets duurdere kees zonder voeding.
Compatibel is et wel allemaal volgens da ik zie.
Binnen een aantal jaren koopt ge beter gewoon een nieuw systeem want tegen dan zit u systeem sowiezo toch achter...
Codima ramlatjes zijn goe grief zelle, mo natuurlijk is Kingston topkwaliteit met levenslange garantie. 2 maal een gig? Elders op dit forum staat enkele malen dat je momenteel beter bent met 2 maal een halve gig. Mo dat moet jij natuurlijk weten.
The only thing to fear is running out of beer!
Blue Nov[A]
Sr. Member
«
Reply #2 on:
Wednesday Feb 22, 2006 at 22:51 »
Quote from: MarceLoki
Als er bij die kees een voeding standaard zit is et ni de bedoeling om die eruit te halen hoor
Dan neemt ge beter een iets duurdere kees zonder voeding.
Is dit echt niet mogelijk en indien het dat wel is, is dit dan inbegrepen in de diensten van Codima?
Binnen een aantal jaren koopt ge beter gewoon een nieuw systeem want tegen dan zit u systeem sowiezo toch achter...
Eh, over hoeveel jaren spreek je hier dan?
Codima ramlatjes zijn goe grief zelle, mo natuurlijk is Kingston topkwaliteit met levenslange garantie. 2 maal een gig? Elders op dit forum staat enkele malen dat je momenteel beter bent met 2 maal een halve gig. Mo dat moet jij natuurlijk weten.
Leg eens uit?
Stoffie
Hero Member
«
Reply #3 on:
Wednesday Feb 22, 2006 at 22:52 »
Ben geen fan van Maxtor schijven, maar als je ze goed koelt, normaalgezien geen probleem.
Sli mobo of niet, dat moet je zelf maar zien, maar als je spreekt over een aantal jaren vooraleer je er nog een kaart zou bijsteken... tegen dan kan je die kaarten al niet meer kopen hoor, en als je er nog aan zou geraken zijn de spellen van dan al veel te geavanceerd om nog iets van die sli te merken en is je cpu ook wellicht al te licht uitgevallen tegen dan.
Alleszins investeren in deftige case, die lcd dingen zien er wel min of meer goed uit, maar euh voor de rest...
Waarom nog een cdrom drive ?
Als ik mijn oren en vermoedens mag geloven zijn Asus bordjes niet zo betrouwbaar meer ? Msi heeft tegenwoordig ook goede bordjes.
Voor de rest niet veel aan op te merken, speakers, keyboard en muis vind ik al persoonlijke keuzes dus dat moet je zelf maar zien, alhoewel ik wel zelf liever iets van MS of Logitech in mijn handen heb.
Blue Nov[A]
Sr. Member
«
Reply #4 on:
Wednesday Feb 22, 2006 at 22:57 »
Quote from: Stoffie
Ben geen fan van Maxtor schijven, maar als je ze goed koelt, normaalgezien geen probleem.
Hoezo?
Sli mobo of niet, dat moet je zelf maar zien, maar als je spreekt over een aantal jaren vooraleer je er nog een kaart zou bijsteken... tegen dan kan je die kaarten al niet meer kopen hoor, en als je er nog aan zou geraken zijn de spellen van dan al veel te geavanceerd om nog iets van die sli te merken en is je cpu ook wellicht al te licht uitgevallen tegen dan.
Ja, daar heb je eigenlijk wel een punt...
Alleszins investeren in deftige case, die lcd dingen zien er wel min of meer goed uit, maar euh voor de rest...
Wat zou er dan aan mankeren?
Waarom nog een cdrom drive ?
Puur uit gemak en het is slechts ¤17...
Als ik mijn oren en vermoedens mag geloven zijn Asus bordjes niet zo betrouwbaar meer ? Msi heeft tegenwoordig ook goede bordjes.
Zou je zo vriendelijk willen zijn om me een betrouwbaarder Moederbord te tonen? Ik heb hier spijtig genoeg niet zoveel verstand van...
Alvast bedankt voor de tips en opmerking
David
Codima Sales
Codima administrator
Palmplicity
«
Reply #5 on:
Wednesday Feb 22, 2006 at 23:12 »
Al die quotes
Da van die voedingen kan ik natuurlijk ni met zekerheid zeggen, da kan alleen maar Codima éh
Maar als je in de colruyt een pakje petit gervais pottekes koopt kunt ge daar ook ni alleen de aardbei pottekes meedoen
Goei moederborden genoeg, mo ik zit een beke achter denk ik
DVD drive kost met moeite meer? Kunt ge tenminste on the fly werken.
Aantal jaren, nja, da hoeven er niet veel te zijn... Tgaat allemaal heel rap. Als je nu een systeem koopt met het idee dat je dat over een aantal jaren (of dat er nu 2 zijn of
de boel gaat upgraden denk je verkeerd. In onderdelen kan je zover niet denken. Als je nu een systeem van 3 jaar oud neemt heb je al problemen met SD / DDR ram, AGP snelheiden, PCI dinges en al die CPU sockets ook al.
Bij RAM: de duurdere is over het algemeen nóg beter. Maar ik koop niet duur, al altijd Codima ram gehad, en das ook goed gerief. Is te zien wat je met je latjes van zins bent éh...
Blue Nov[A]
Sr. Member
«
Reply #6 on:
Wednesday Feb 22, 2006 at 23:26 »
Al die quotes
Da van die voedingen kan ik natuurlijk ni met zekerheid zeggen, da kan alleen maar Codima éh
Maar als je in de colruyt een pakje petit gervais pottekes koopt kunt ge daar ook ni alleen de aardbei pottekes meedoen
Goei moederborden genoeg, mo ik zit een beke achter denk ik
DVD drive kost met moeite meer? Kunt ge tenminste on the fly werken.
Aantal jaren, nja, da hoeven er niet veel te zijn... Tgaat allemaal heel rap. Als je nu een systeem koopt met het idee dat je dat over een aantal jaren (of dat er nu 2 zijn of
de boel gaat upgraden denk je verkeerd. In onderdelen kan je zover niet denken. Als je nu een systeem van 3 jaar oud neemt heb je al problemen met SD / DDR ram, AGP snelheiden, PCI dinges en al die CPU sockets ook al.
Bij RAM: de duurdere is over het algemeen nóg beter. Maar ik koop niet duur, al altijd Codima ram gehad, en das ook goed gerief. Is te zien wat je met je latjes van zins bent éh...
1. Eh, ik neem altijd de bananen-potjes eraf en neem er dan gewoon zes... :badgrin: Ja, ik zal dan maar moeten wachten op een antwoord van iemand van Codima.
2. Ik snap niet wat een moederbord goed of slecht kan maken.
3. Ik kan best wel wachten als ik een DVD'tje brandt. Als je het nog niet doorhad, ik probeer de onderdelen ietwat goedkoop te houden...
4. Tja, misschien geraak ik die PC dan wel nog kwijt, binnen een jaar of drie.
5. Ben niet van plan te overclocken of dergelijke, maar ik verwacht wel dat ik met 2,048MB RAM (en eigenlijk met heel dat systeem) alle huidige games kan draaien aan hoge framerates, met alles op high...
thamar
Codima administrator
Forummaster
«
Reply #7 on:
Wednesday Feb 22, 2006 at 23:32 »
Bon, als ge in die kasten een andere voeding steekt, dan werkt dat LCD schermke niemeer. Dat is met apart soort aansluiting dat die werken. Wij hebben ze dus nog nooit uitgemeten ofzo, ook omdat je hoogstwrsch aan een andere voeding zou moeten solderen en daar de garantie op verliest.
Overname voor die voeding? Niet echt nee, we zijn er zelf niks mee met die dingen. En die kasten zijn te goedkoop...
Ik zou je aanraden om een Antec/Asus/Aopen/... te kopen, veel betere kwaliteit.
En ik haat die Q3 en Q4's, zijn mottig om in te werken...
Maxtor heeft veel hogere uitval qua HD's dan Seagate of Western Digital. Een Maxtor kan er niet tegen om gedurende lange tijd nogal warm te hebben.
Die A8N5X bordjes hebben we nog geen last met gehad dacht ik. Een alternatief van MSI is de NEO4 FI.
Produkten die Codima gelabeld zijn, komen meestal van zo kleinere onbekende merken, witte produkten, ...
It's not how fast you drive that's dangerous, it's the drive to be fast that is.
David
Codima Sales
Codima administrator
Palmplicity
«
Reply #8 on:
Wednesday Feb 22, 2006 at 23:47 »
Tiens, ik meende vandaag op mn potteke te zien staan da ge die ni apart moogt kopen
Tja, voor cheaper te houden ebt ge natuurlijk verschillende opties. Maar als da direct kopieren je niet interesseert laat ge er die CD evengoe gans uit, 16 euro is er 16, die ge desnoods meer in uw kast kunt steken.
Ge bent precies ook ni van zinnens om te overclocken ofzo, dan kunt ge ook even goed met die codima latjes draaien.
Op 1gb dual ram kunt ge ook alle hi-specs draaien, en et scheelt dik in prijs ook.
Tja een Mobo slecht maken, das gewoon kwestie van hoe ze uit de benchmarks komen eigenlijk. Als je topkwaliteit wil, waarvan je veel kan eisen, volg je idd best wat Thamar zegt. Wil je gewoon een moederbord dat zn werk doet, dan heb je natuurlijk goedkopere alternatieven. Bij budgetmoederbordjes ben ik supporter van de ASRock bordjes, maar die zijn dan ook budget, ze doen hun ding goe en that's it.
PC kwijt raken lukt meestal wel, je moet alleen realistisch zijn in de prijs, ik zie veel mensen die na 3 jaar denken dat ze nog 75% van de aankoopprijs ofzo kunnen krijgen. Da is het dus bijlange ni meer waard dan...
Van die harde schijven, tis een feit dat Seagate en Western beter zijn, minder lawaai maken enzovoort. Maar ik persoonlijk bespaar ook op die schijven en draai wel met maxtor, zelf nog geen last mee gehad. (behalve dan met die *** onetouch, maar da ligt wss eerder aan de wijze waarop ik die gebruik)
Je vraagt je best eerst eens af wat echt het maximumbudget is wat je wil geven en in welke onderdelen specifiek je dat budget vooral wil investeren denk ik.
Blue Nov[A]
Sr. Member
«
Reply #9 on:
Wednesday Feb 22, 2006 at 23:49 »
@Thamar
Oké, ik ben al blij dat ik hier om raad ben komen vragen!
Ik heb besloten voor een Seagate Barracuda250 Gb 7200 Rpm 8 mb S-ATA te gaan, aangezien de 300Gb versie me net ietsje te duur lijkt. [Post#1 Updated]
Spijtig genoeg kan ik niet direct beslissen over een case, ik zal toch nog even moet zoeken.
Bedoel je dan dat die Codima producten ietwat minderwaardig zijn?
Zou iemand me ook kunnen uitleggen wat MarceLoki bedoelde met "2x512MB>2x1024MB"; ik snap de logica hierachter niet.
Toch al bedankt voor me te helpen.
David
Codima Sales
Codima administrator
Palmplicity
«
Reply #10 on:
Wednesday Feb 22, 2006 at 23:58 »
Thamar vertelde je dat de codima latjes in feite latjes van kleinere merken zijn, de witte producten.
Voor te weten wat het verschil is gaan we weer naar de Colruyt
Een blik prinsessen van de colruyt tegenover ne Marie-Thumas. Beide zijn lekker, geen problemen met beide, maar het duurdere merk heeft net dat fijne wat de goedkopere mist.
Dat wil zeggen: die latjes doen wat ze moeten doen, maar bij overbelasting ofzo gaat ge daar niet veel mee zijn. Om dat te bereiken moet ge ofwel heel veel uwe pc aanstaan en een slechte koeling hebben ofwel beginnen et overklokken op uw ramlatjes. Bent ge dat niet van plan dan ben je evengoed af met die codima latjes.
De 2 maal 512 is niet beter dan 2 maal 1024, maar ge boekt gewoon geen snelheidswinst. Die latjes zitten vol met zo zwarte blokjes, dat is het feitelijke geheugen. Bij de 1024s zijn die blokjes gewoon groter (qua mogelijke inhoud). De toegangstijden en manieren waarop de pc daarin kan blijven even hoog. Je pc gaat die blokjes allemaal tegelijk vullen, het geheugen erover verspreiden. Omdat de pc toekomt met 1024Mb in de meeste gevallen vult em die extra ruimte in uw geheugenblokjes gewoon ni en doet ge daarmee eigenlijk een overbodige aankoop. De 512tjes bieden je dezelfde specificaties qua snelheid en vermogen, alleen zijn hun geheugenmodulekes kleinder.
Khoop dat je nu een beke mee bent. De case, tja, da kiezen éh
Blue Nov[A]
Sr. Member
«
Reply #11 on:
Thursday Feb 23, 2006 at 00:07 »
Het is mijn geld, hé! Nou ja, dat van m'n ouders. >_>
Nou ja, als je het zo zegt lijkt me dat geheugen van Codima best wel in orde+het bespaart me wat geld dat ik kan gebruiken voor een leuke case.
David
Codima Sales
Codima administrator
Palmplicity
«
Reply #12 on:
Thursday Feb 23, 2006 at 00:12 »
Tzijn altijd die centen éh
Khoop dat menne uitleg over de ram een beke correct was, tis een tijdje geleden da ik da heb gezien toen ik nog PC-Technologie kreeg...
Blue Nov[A]
Sr. Member
«
Reply #13 on:
Thursday Feb 23, 2006 at 00:15 »
Da's een nadeel van Latijn-Grieks doen eh => Geen Informatica.
Edit: Ik vind deze
case
wel leuk, maar er zal vast wel weer iets aan schelen zeker?
Ik kan er niet aan doen, ik wil gewoon een stijlvolle en nuttige case, het moet echt niet zo extreem extravagant zijn, zoals die ThermalTake Soprano's...
David
Codima Sales
Codima administrator
Palmplicity
«
Reply #14 on:
Thursday Feb 23, 2006 at 14:02 »
Tja das een simpele design case éh, ter zit blijkbaar al een case-fan in wat natuurlijk wel een voordeel is. Tfeit dat ze zonder voeding is is natuurlijk wel makkelijk voor jou
Met die casen kunt ge ni veel misdoen hoor, tgaat em eigenlijk alleen weer om het verschil met de 'dure kwaliteitsmerken'. Deze case doet wat ze moet doen maar bij langdurige overbelasting of overclocking van het systeem verhit de boel en zit je met problemen. Das gewoon omdat die dure fancy casen een superieure airflow hebben.
Ik denk dat de case voor u dus wel goed zal zijn
Pages:
[
1
]
2
3
Codima forum
|
Codima IT
|
Aankoopadvies
(Moderators: