*
*
*
Home
Help
Login
Register
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
Wednesday May 23, 2012 at 07:37

Login with username, password and session length
-= Welkom op het Codima forum =-
Search: Advanced search
8873 Posts in 1314 Topics by 628 Members Latest Member: - Daveke Most online today: 15 - most online ever: 73 (Tuesday Feb 16, 2010 at 07:09)
Codima forum | Codima IT | Aankoopadvies (Moderators: thamar, Diederik, David, Steven) | Topic: laptop waarmee er ook game's kunnen mee gespeeld worden? 0 Members and 2 Guests are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: laptop waarmee er ook game's kunnen mee gespeeld worden?  (Read 1036 times)
wappy
Jr. Member
**

« on: Monday Mar 06, 2006 at 18:50 »

hebben jullie zo een laptop ? Shocked
Reyn
Hero Member

« Reply #1 on: Monday Mar 06, 2006 at 19:16 »

Eerst en vooral: In principe kan je met elke laptop wel een spelletje spelen, maar als je van plan bent echt zware games op te spelen kies je beter voor een gewone pc.  Tongue Laptops zijn niet echt ontworpen om zwaar op te gamen (vaak vanwege de koeling e.d.).

Als je toch een laptop wilt moet je eerst weten hoeveel je eraan geld je ervoor wil geven  Wink . Probeer te kiezen voor een laptop die geen intel celeronprocessor of amd sempronprocessor heeft, minimaal 512mb ram (aanbevolen: 1024mb ram), een snelle harde schijf en een grafische kaart zonder gedeeld videogeheugen (bv. NIET: 128MB SIS shared :s , maar een laptop met bv. ATI X700 128 Mb of 128MB ATI X1400 of ATI X1600 256MB/512MB HM). Het hangt allemaal af van je budget, hoe meer je betaalt hoe beter en sneller... Smiley  Wink
Stoffie
Hero Member

« Reply #2 on: Monday Mar 06, 2006 at 21:24 »

Er zijn wel dtr's te koop bij de meeste merken, maar die dingen zijn meestal wel niet meer zo portable. 5kg hele dagen meesleuren, of meer, tja, daar moet ge al voor zijn ze.
FatalTerror
Jr. Member
**

« Reply #3 on: Tuesday Mar 07, 2006 at 13:43 »

Eerst en vooral, als je hem alle dagen nr school moet meesleuren (zoals ik), zorg en dan voor dat de behuizing degelijk is. Bv. koop geen laptop in Aldi of Lidl want na 1 jaar komen er scheuren in & beginnen er van alle dingen te haperen wink Maw. koop alleen laptop van een topmerk : Lenovo, Toshiba, Acer, HP,... (Lifetec, Targa, Jewel en andere zijn af te raden)

Een aanrader zijn de Acer TravelMate's, hebben een  goede prijs/kwaliteit verhouding..
Zie juist dat ze bij Codima de Acer TravelMate 8204 in webshop hebben opgenomen ( op 28 apr op stock), zit goede grafische kaart in -> ATI X1600, 120 GB HDD, 2GB RAM & Intel Core Duo 2.0 GHz (dualcore). Enige minpuntje is prijs  Cheesy --> ¤ 2756.00

Momenteel heb 'k een TravelMate 8104 (Intel Pentium-M 2.0 GHz, ATI X700 128MB, 1GB RAM, Seagate 80GB 7200rpm, voorloper van de 820x) van vorig jaar april ofzo den'k. Harde schijf heb ik verwisseld van een 5400 rpm nr een 7200rpm.
Vorige maand eerste probleem aan gehad: laptop werd pokkewarm & viel uit bij games. Naar Acer gebeld, volgende dag opgehaald, en 6 dagen erna terug weer thuis geleverd met nieuw moederbord erin. Heb wel de 3 jaar extra garantie + accidentiële schade (aanrader vr Acer-laptops) waardoor je snellere service krijgt.
Bij games presteert hij redelijk goe -> CS:S kan vlot gespeeld worden op resolutie van 1680x1050. Ook bij andere games blijft hij vlot draaien (oa BF2, CoD2, Live For Speed, Flight Simulator 2004)
3DMark '03 score van 6700 of daar toch rond
3DMark '05 score van 2356

Heb hier ook nog een Acer TravelMate 800 liggen (bijna 3 jaar & werkt nog steeds prima).
Heb hem 2 keer bij Acer moeten binnengeven: eerste keer omdat videokaart raar begon te doen (heb dan nieuw moederbord gekregen), tweede keer omdat hij van tafel wou bengi-jumpen  zonder elastiek  Cheesy, gevolg ---> scherm gebroken...

Anyway, juist een paar ervaringen van mij ivm mijn laptopgebruik.
Beide werden trouwens iedere dag gebruikt (+/- 14u per dag)
De grootste aanrader die ik je kan geven is: als je garantie-uitbreiding kunt nemen, neem die dan zeker!  Want laptop laten herstellen buiten garantie kost wel wat geld (scherm van TM800 was rond de 500 euro)
Ik weet niet of het bij die nieuwe Acer's ook zo is, maar de mijne is zeer krasgevoelig Cry, de achterkant van het scherm staat vol krassen, als je wil stuur ik je wel een foto door..
Voor de rest heb ik nog niet veel mensen horen klagen over Acer.
Stoffie
Hero Member

« Reply #4 on: Tuesday Mar 07, 2006 at 15:19 »

Als je een ding wilt om hele dagen mee te sleuren, en portable, pakt u dan een business reeks van een van die merken. We hebben op't werk zo'n HP business reeks en die zijn qua afwerking een dag en een nacht verschil met de consumer reeksen. Zijn van design ook veel strakker, functioneel strakker dan wel Wink
Pages: [1] Print 
Codima forum | Codima IT | Aankoopadvies (Moderators: thamar, Diederik, David, Steven) | Topic: laptop waarmee er ook game's kunnen mee gespeeld worden? « previous next »
Jump to: