Welcome,
Guest
. Please
login
or
register
.
Did you miss your
activation email?
Wednesday May 23, 2012 at 07:45
1 Hour
1 Day
1 Week
1 Month
Forever
Login with username, password and session length
-= Welkom op het Codima forum =-
Search:
Advanced search
8873
Posts in
1314
Topics by
628
Members Latest Member:
-
Daveke
Most online today:
15
- most online ever:
73
(Tuesday Feb 16, 2010 at 07:09)
Codima forum
|
Computerhoekje
|
Hardwarehoekje
(Moderators:
thamar
,
Diederik
,
David
,
Steven
) | Topic:
Verwachtingsdatum Conroe
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
« previous
next »
Pages:
[
1
]
Author
Topic: Verwachtingsdatum Conroe (Read 1649 times)
Athmozz
Jr. Member
Verwachtingsdatum Conroe
«
on:
Sunday Apr 02, 2006 at 19:18 »
Tweet
ik draai nu met een 4400x2 op en Asus A8R MVP, en deze draait nog steeds niet even stabiel of al mijn intels vroeger gedraaid hebben (hij kan geen maand aanstaan zonder afsluiten zonder dat die begint vast te lopen), dus deze moet weg.
Probleem is echter een even deftige cpu vinden, de intel 900 serie komt wel in aanmerking, maar omdat er eind deze jaar toch een nieuwe intel CPU komt, die volgens benchmarks zelfs met de basismodellen er een FX60 uit trekt, zou ik eerder op die cpu wachten.
Mijn vraag is dus of jullie iets meer weten van wanneer die op de markt gaat komen, een een beetje een schatting van prijs? Kan ik het met 5a600¤ voor de cpu halen (+400¤ voor mobo en ram), of moet ik nog meer voorzien...
thamar
Codima administrator
Forummaster
Verwachtingsdatum Conroe
«
Reply #1 on:
Sunday Apr 02, 2006 at 19:46 »
Denk dat het eerder aan die a8r ligt dat uwen boel instabiel loopt. OF ergens combinatie moederbord - geheugen.
Aan de cpu's zal het niet echt liggen ze.
Die benchmarks die getoond zijn dat waren dingen van Intel zelf en naar mijn mening zijn die overstated.
Voorspellingen maken rond prijs en launchdate is onbegonnen werk.
Maar als het echt super stabiel moet zijn met massa uptime, en dat geldt zowel voor intel als voor amd dan zijn er wa dingen dat ge rekening met moet houden.
Bij ne Intel een bord van intel zelf pakken en kingston geheugen of andere value ram van een deftig merk.
Bij ne amd pakte een nforce bord van nvidia, door die ati chip te pakken hebde een risico genomen. Ge zult mij geen slecht woord horen zeggen over hun videokaarten, maar op vlak van moederborden hebben ze nog wat te leren.
En wilde king of the hill, ne Intel Xeon of AMD Opteron kopen met bijhorend workstationbord, deftig geheugen en deftige voeding. Schijven van WD of Seagate en zo min mogelijk extra brol.
It's not how fast you drive that's dangerous, it's the drive to be fast that is.
Athmozz
Jr. Member
Verwachtingsdatum Conroe
«
Reply #2 on:
Monday Apr 03, 2006 at 10:36 »
Probleem zit hem daar dat ik iets teveel DiamondMax 10 schijven liggen heb, en dat ik toch reviews blijf zien waarin die schijven problemen hebben.
Geheugen ligt het ook niet aan, had gewoon Geil zitten (van die blauwe) en heb dat vervangen door dat met van die gouden heath spreaders (dus ook niet echt brol).
Probleem van xeon's is dat je ze nergens in dees omgeving vlot kunt vinden om zelf ineen te steken, anders zou ik dat nog wel overwegen ja...
(benchmarks waren op systemen van intel, maar uitgevoerd door anandtech geloof ik, ze waren zeker niet van Intel zelf)
thamar
Codima administrator
Forummaster
Verwachtingsdatum Conroe
«
Reply #3 on:
Monday Apr 03, 2006 at 10:56 »
Wij kunnen ze krijgen hoor, staan enkel niet in de prijslijst. De mensen die ze willen vragen ernaar, want anders zijn er weer clowns die het verschil niet kennen tussen xenon en celeron
Idemdito voor registered geheugen, ECC, serverborden, fancy raidcontrollers, ...
It's not how fast you drive that's dangerous, it's the drive to be fast that is.
gladi8or
Hero Member
Verwachtingsdatum Conroe
«
Reply #4 on:
Monday Apr 03, 2006 at 12:26 »
zijn xenon geen koplampen
zelfde voor die pentium EE's? ook te verkrijgen?
I won't pull over nor give up, cause I just don't give a ...
thamar
Codima administrator
Forummaster
Verwachtingsdatum Conroe
«
Reply #5 on:
Monday Apr 03, 2006 at 12:55 »
oeps, xeons sorry
Ja tuurlijk zijn die te krijgen, alsook alle geuren en kleuren van de opteron en whatever.
Je moet begrijpen dat dat speciale producten zijn, en om die prijs constant up to date te houden... Je moet ergens een grens trekken, maar we kunnen er dus wel aanraken.
Athmozz
Jr. Member
Verwachtingsdatum Conroe
«
Reply #6 on:
Monday Apr 03, 2006 at 17:52 »
ok, ik zal morgen weer effen binnen springen met dat moederbord, is al het derde dat erin mag... t lijkt me toch dat die asus moederborden echt groten brol zijn. Was vandaag samen met paar vrienden, en zelfs een onnozel Asrockske blijft stabieler draaien dan die A8R MVP's...
Mijn moederbord geeft zelfs helemaal geen reactie meer, niets op het scherm te zien.
en we hebbe al alles uitgeprobeerd eigelijk, alle onderdelen, zelfs cpu, vervangen door andere, en het resultaat blijft hetzelfde... Moet dit moederbord (en dus die chipset ook niet) echt niet meer hebben. Probleem blijft natuurlijk wat ik moet nemen... als mijn schijven zonder firmwareflash willen draaien op een nforce 4 heb ik geluk, anders moet die 4400 x2 nu al weg
ronvis
Hero Member
Verwachtingsdatum Conroe
«
Reply #7 on:
Monday Apr 03, 2006 at 20:37 »
De Conroe zal ongeveer op 6 december uitkomen.(denken ze)
gladi8or
Hero Member
Verwachtingsdatum Conroe
«
Reply #8 on:
Thursday Apr 13, 2006 at 18:06 »
ik hoop dat die conroe wat potten zal breken, want anders moet ik mij een AMD aanschaffen. Die pentium D moet ik niet. En een 6xx ook niet. We hebben al centrale verwarming
I won't pull over nor give up, cause I just don't give a ...
ronvis
Hero Member
Verwachtingsdatum Conroe
«
Reply #9 on:
Saturday Apr 15, 2006 at 23:21 »
pentium D was een tussendoortje
Intel verwacht veel van nieuwe generatie chips
http://www.hln.be/hln/art/pag/hln_art_printversie.jsp?p_page=nieuws&p_fotoId=114122&p_artId=174086&p_layout=nieuws
http://tweakers.net/nieuws/41958/Conroe-24GHz-neemt-het-op-tegen-27GHz-Socket-AM2.html
http://tweakers.net/nieuws/41947/Intel-Conroe-24GHz-zet-indrukwekkende-cijfers-neer.html
Verwachtingsdatum
http://www.reghardware.co.uk/2005/12/21/intel_reschedules_conroe/
Pages:
[
1
]
Codima forum
|
Computerhoekje
|
Hardwarehoekje
(Moderators: