*
*
*
Home
Help
Login
Register
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
Wednesday May 23, 2012 at 07:58

Login with username, password and session length
-= Welkom op het Codima forum =-
Search: Advanced search
8873 Posts in 1314 Topics by 628 Members Latest Member: - Daveke Most online today: 15 - most online ever: 73 (Tuesday Feb 16, 2010 at 07:09)
Codima forum | Codima IT | Aankoopadvies (Moderators: thamar, Diederik, David, Steven) | Topic: stille kast 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: stille kast  (Read 759 times)
Flyboy
Full Member

« on: Thursday Jun 15, 2006 at 06:07 »

hallo,

ik zoek mij een degelijke kast en voeding.
de kast dat ik nu heb was een last minute verandering aan mijn systeem omdat de angevraagde niet beschikbaar was. en zoals meestal als het nogal rap moet gaan is dat dus geen al te goede koop geweest.

maar goed, wat zoek ik eigenlijk:
een kast waar minstens 6 schijven in geraken, zonder dat ze op elkaar gepropt zitten en dus oververhitten en crashen.
ze moet redelijk stil zijn
veel plaats (om bekabeling e.d. weg te steken)
een goede, stille voeding hebben, of een kast zonder voeding dat ik er zelf een voeding insteek

ik was aan het denken aan een stacker of een chieftec

andere voorstellen zijn zeker ook welkom

gewicht is geen probleem normaal, dient toch niet om te versleuren

moest er geen voeding in de kast zitten ziet de zalman 460watt voeding mij er wel goed uit.
iemand ervaring mee?

moest iemand mij voort kunnen helpen met dit probleem, ge zou mij een gelukkig man maken Smiley

alvast bedankt
FatalTerror
Jr. Member
**

« Reply #1 on: Thursday Jun 15, 2006 at 09:28 »

Voor een stille en goeie kast --> Antec P180
Droom van een case...
In grijs: http://codima.be/nl/product.aspx?828
In zwart: http://codima.be/nl/product.aspx?1602

Hebben er hier thuis zo ene staan met een Antec PSU, fluisterstil..
Er zit wel een zalman koeling op zowel cpu als de 2 graka's.
Weet nie of je speciale koeling hebt, of de standaardkoeling, maar het is zeker het geld waard om de standaardkoeling deraf te gooien en er zalmans op te zetten..

Deze zomer ben 'k van plan om de rest van de pc's ook allemaal te voorzien van deze case.

Over de harde schijven: der kunnen denk'k juist 6 hdd's in. 4 in de onderkant en 2 daarboven.
Kast is namelijk onderverdeeld in 2 stukken, onderkant waar de voeding zit, plaats vr 4 hdd's en 120mm casefan. En dan de bovenkant met mobo en al de rest.

Er zitten momenteel 5 hdd's in, en ze hebben allemaal een temperatuur van +/- 25-30 graden. Dus dat zit wel snor.

Over temperatuur in't algemeen: deze ligt 2-3 graden hoger dan de omgevingstemperatuur.

Een ding waar je wel op moet letten is de voeding: je moet zien dat je kabels lang genoeg zijn. Aangezien de voeding onderaan zit, moeten je kabels lang genoeg zijn om aan je mobo te kunnen.
thamar
Codima administrator

Forummaster

« Reply #2 on: Thursday Jun 15, 2006 at 09:36 »

Stacker of P180.
In ne stacker hebde nog net iets meer ruimte, vind dat zelf ook wel heel handige kasten.

It's not how fast you drive that's dangerous, it's the drive to be fast that is.
Pages: [1] Print 
Codima forum | Codima IT | Aankoopadvies (Moderators: thamar, Diederik, David, Steven) | Topic: stille kast « previous next »
Jump to: