*
*
*
Home
Help
Login
Register
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
Wednesday May 23, 2012 at 08:04

Login with username, password and session length
-= Welkom op het Codima forum =-
Search: Advanced search
8873 Posts in 1314 Topics by 628 Members Latest Member: - Daveke Most online today: 15 - most online ever: 73 (Tuesday Feb 16, 2010 at 07:09)
Codima forum | Codima IT | Codima Algemeen (Moderators: thamar, Diederik, David, Steven) | Topic: Levering aan huis 0 Members and 2 Guests are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: Levering aan huis  (Read 2734 times)
tonny
Jr. Member
**

« on: Monday Aug 07, 2006 at 10:21 »

Hallo iedereen

Werkt Codima nog steeds samen met UPS voor bestellingen aan huis? En zoja, wordt het tracking nummer nog doorgegeven via mail?

Alvast bedankt voor een snel antwoord.

Groeten

Tonny

Cornholiox
Sr. Member

« Reply #1 on: Monday Aug 07, 2006 at 13:50 »

het is niet altijd UPS, kan ook taxipost zijn maar wat maakt het uit over een trackingnummer, de bestelling komt wel aan uw deur, hoor  Wink

ik had een keer geen trackingnummer gehad toen UPS bestelling levert aan huis, dus ja.
tonny
Jr. Member
**

« Reply #2 on: Monday Aug 07, 2006 at 15:25 »

het is niet altijd UPS, kan ook taxipost zijn maar wat maakt het uit over een trackingnummer, de bestelling komt wel aan uw deur, hoor  Wink

ik had een keer geen trackingnummer gehad toen UPS bestelling levert aan huis, dus ja.

Bedankt.

Weet je ook tot welk uur ze aan mijn deur kunnen komen?

Alvast bedankt

Cornholiox
Sr. Member

« Reply #3 on: Tuesday Aug 08, 2006 at 10:13 »

wanneer ze aan de deur komen, kun je niet weten. dat is wel natuurlijk beu als je een dag niet thuis bent dat ze opeens aan uw deur komt met bestelling. in feite kreeg ik meestal een bestelling aan mijn deur in de ochtend of middag.

wat ik wel weet is als je een email ontvangt van codima dat het opstaat dat zoals vb: woensdag opgestuurd en nog iets wat er allemaal opstaat, dan krijg je de volgende dag (donderdag dus) uw bestelling aan de deur. het hangt in feite waar je woont en hoe ver.
tonny
Jr. Member
**

« Reply #4 on: Tuesday Aug 08, 2006 at 13:08 »

Uitzonderlijk is mijn bestelling niet via UPS bezorgd. Het is een ander bedrijf waarvan ik nog nooit gehoord had. Dit bedrijf zou mijn bestelling, volgens hun traceersysteem online, al geleverd hebben. Het probleem is dat deze bestelling niet gezien heb.

Dit bedrijf, waarvan ik de naam met opzet niet vernoem, is nu op zoek naar de chauffeur die mijn bestelling leverde. Ik wacht nu nog steeds op een antwoord van het koerierbedrijf.

Wat gebeurt er als mijn bestelling niet meer terug te vinden is? Krijg ik dan nieuwe goederen? Of wordt dit dan een zaak van lange duur?

Alvast bedankt.

Tonny

Cornholiox
Sr. Member

« Reply #5 on: Tuesday Aug 08, 2006 at 13:44 »

als ze niet geweest zijn, doen ze de volgende dag wel, heb ik ook gehad. als nog niet gekomen is, moet je keer naar codima bellen.
thamar
Codima administrator

Forummaster

« Reply #6 on: Tuesday Aug 08, 2006 at 19:07 »

Bedrijf noemt GLS.
GLS zit al eventjes in België maar die zijn vooral groot in Duitsland.

It's not how fast you drive that's dangerous, it's the drive to be fast that is.
Beyonder
Jr. Member
**

« Reply #7 on: Thursday Nov 30, 2006 at 18:06 »

Ik heb zelf een Galaxy 1000W besteld bij jullie. Ook levering via GLS...Wat ik niet snap is dat jullie voor bestellingen door particulieren (vermoedelijk toch mensen die moeten gaan werken, he) kiezen voor een transportfirma die enkel tijdens 'kantooruren' kan leveren. Zo zijn ze vandaag bij me langsgeweest om 10u in de ochtend. Wanneer ik bel om te vragen morgen te leveren na 17:30u dan wordt ik er even doodleuk op gewezen dat dit niet mogelijk is. Ook is het zo dat de dame aan de andere kant van de lijn wel kon 'noteren' wat mijn voorkeur was qua levertijd (voor- of namiddag) maar dan tegelijk niet kon garanderen dat de chauffeur hier rekening mee zou houden.

Gaat mijn petje te boven...

thamar
Codima administrator

Forummaster

« Reply #8 on: Thursday Nov 30, 2006 at 22:22 »

Is bij gelijk welke firma zo.
Taxipost, UPS, DHL, ...

Er bestaat een mogelijkheid tot levering op zaterdag bij bepaalde firma's, maar je moet ook weten dat dit een pak meer kost...
En wees blij dat ze het niet zomaar bij je buren droppen, sommigen zijn daar ook heel sterk in. Zo heb ik al een pakket van meer dan 500€ een paar huizen verder mogen gaan halen, na eerst meer dan een uur met de betreffende koerierdienst te bellen. (had als leveradres mijn grootmoeder opgeschreven, maar die domme hollanders waar ik besteld had, kenden het verschil niet tussen facturatie en leveradres.)
Niks of niemand zegt dat facturatieadres en leveradres hetzelfde moeten zijn, je kan een pakket gerust op je werk/bij ouders/grootouders/... laten leveren.

It's not how fast you drive that's dangerous, it's the drive to be fast that is.
Beyonder
Jr. Member
**

« Reply #9 on: Friday Dec 01, 2006 at 21:08 »

Mijn beproeving met GLS is spijtig genoeg nog niet ten einde...Had gisteren contact opgenomen met die dame (zie eerder) en het adres laten veranderen naar mijn grootouders (zijn nml. heel de dag thuis) voor levering vandaag. Vandaag niets geleverd...Ik bel dus opnieuw met GLS en krijg een Nederlands-onkundig persoon (naar het accent te horen Duitstalig) aan de lijn. Ik informeer (in het Engels) naar mijn bestelling en die blijkt terug in het magazijn te staan terwijl niemand is langsgeweest bij mijn grootouders. Ik informeer bij deze man naar het gesprek dat ik gisteren had met de eerder vermelde dame, waarop ik hem wijs dat ik het adres had laten wijzigen naar dat van mijn grootouders. Die kerel zegt mij van: "Ja, dat zie ik, maar dat is spijtig genoeg niet doorgegeven aan de..." Nu heb ik dus een afspraak gemaakt voor volgende week donderdag (dan heb ik verlof genomen). NATUURLIJK ga ik nu maandag NOG EENS contact opnemen met GLS om bevestiging te krijgen dat alles wel zo gepland staat als afgesproken.

Mijn grootvader heeft deze middag met Codima contact opgenomen om te informeren naar de levering (heb zelf vanop het werk geprobeerd maar geraakte niet binnen). Van wat ik van hem verneem schuift Codima gewoon door naar GLS! Terwijl zij op zo'n moment toch op zijn minst even zelf mochten informeren zowel bij mij als bij de leverancier!

Qua service naar de klanten toe vind ik dit beschamend.

Als jij dit maar normaal vindt, Thamar, dan weet ik niet waar jij voordien allemaal al bestellingen hebt geplaatst. Ik heb in het verleden nog nooit iets dergelijks meegemaakt (en heb ook al vaak bestellingen geplaatst). Steeds was dit op een degelijk uur (na het werk) geleverd (indien niet persoonlijk en vooraf verwittigd van het uur, dan wel met een expresdienst en ook niet duurder dan bij Codima)

Hoogst ontevreden,

Beyonder
thamar
Codima administrator

Forummaster

« Reply #10 on: Friday Dec 01, 2006 at 22:00 »

In 99% van de gevallen verloopt de zending zonder enig probleem, en het kan altijd dat er eens ergens ene het kalf moet uithangen.

Mijn ervaringen met koerierdiensten en de post? Dit gaat over persoonlijke bestellingen van mij die uit Duitsland, Frankrijk, Engeland of Nederland moesten komen.
De post, briefke inde bus dat ik het moest gaan ophalen in het kantoor de dag nadien. Ik kom daar toe, pakket is er niet. Ah naar Ledeberg naar de post, daar ook niks te vinden en dan niet verder geholpen omdat ze weer eens te lui waren. Na even met brussel te bellen hebben ze het de dag nadien toch gevonden.
Volgende koerierdiensten kennen het begrip persoonlijke leveringen niet: DHL, UPS, Fedex, Taxipost etc. Meestal moet ik zowat al mijn buren aflopen om te weten of er ene geweest is of niet. De zendingen die ik dan persoonlijk van GLS ontvangen heb was geen probleem.
Ik heb al zendingen ontvangen tussen 7u30 en 19u, de meest verschillende uren. Ge moet enorm chance hebben met die mannen, ook afhankelijk van hoe druk het is op hun ronde en waar die persoon zelf woont.

Bij DHL is al eens een pakket van de winkel dat met RMA goederen naar de groothandel ging opengescheurd en een defecte videokaart uit gestolen. UPS heeft al ne keer gesmeten met ne monitor zodat er een barst in het frame zat. Taxipost al iets kwijtgespeeld. GLS is tot nu toe al goed geweest met ons.

Maar mail gerust uw verhaal door naar ons, met naam en zendingsnummer enzovoorts. Wij spelen dit dan door naar onze contactpersoon in het lokale bureau. Zodoende hebben zij ook een zicht op wat er gebeurt, en kunnen ze er ook iets aandoen. (vooral dan aan foorapen die geen Nederlands spreken)

Service
Sr. Member

« Reply #11 on: Sunday Dec 10, 2006 at 00:40 »

Heb ervaring met UPS en ben daar best tevreden over, die proberen toch rekening te houden met je voorkeur.
Dhl heb ik minder goede ervaring mee die hebben mijn RMA monitor een weekske laten staan bij Codima.

By the way Thamar: de ontbrekende usb kabel van mijn moederbord naar mijn frontpanel heb ik zelf via
Intel geregeld, 'k heb die zeker zelf niet verloren want dat frontpanel krijgde nog zo simpel niet uit een
Kandalf Case en heb ook niks aan 2 zulke kabels!
De blauwe led (power) had het ook laten afweten...maar daar over discussieren heeft toch geen zin.
'k zie er al op tegen om die USB kabel er terug in te krijgen, zal eerst al die andere kabels mogen verwijderen van het
moederbord.

Groeten.

Pages: [1] Print 
Codima forum | Codima IT | Codima Algemeen (Moderators: thamar, Diederik, David, Steven) | Topic: Levering aan huis « previous next »
Jump to: