Welcome,
Guest
. Please
login
or
register
.
Did you miss your
activation email?
Wednesday May 23, 2012 at 08:05
1 Hour
1 Day
1 Week
1 Month
Forever
Login with username, password and session length
-= Welkom op het Codima forum =-
Search:
Advanced search
8873
Posts in
1314
Topics by
628
Members Latest Member:
-
Daveke
Most online today:
15
- most online ever:
73
(Tuesday Feb 16, 2010 at 07:09)
Codima forum
|
Codima IT
|
Codima Algemeen
(Moderators:
thamar
,
Diederik
,
David
,
Steven
) | Topic:
Aankoop laptop
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
« previous
next »
Pages:
[
1
]
Author
Topic: Aankoop laptop (Read 1543 times)
Flame
Jr. Member
Aankoop laptop
«
on:
Friday Aug 18, 2006 at 15:07 »
Tweet
Dag mensen
ik heb vooral een vraag gericht aan Codima zelf;
ik heb zitten denken om de Acer 5671AWLMi te kopen van 1111 euro...
Maar ik zit echter nog met een paar dingen die mij bezighouden:
1) Hoe zit het met die service van Acer? Doen ze veel moeilijk over dingen of gaan ze je zeker vooruithelpen?
2) De garantie van Acer, hoeveel jaar is dat? (is dat meer/minder t.o.v. bijv. een Asus?)
3) Het product zelf, naart schijnt is Acer kwalitatief 'brol', maar klopt dit wel of is dit al lang achterhaald en zijn de nieuwe laptops wel goed qua kwaliteit?
4) Is er een mogelijkheid een dode pixelgarantie te nemen op die laptop? Het laatste wat ik wil is een dode pixel, ik heb er slechte ervaringen mee en dus een echte hekel aan! Of kan ik gewoon bij de afhaling van de laptop de laptop snel controleren op dode pixels?
Ik dank u!
Mvg
Greetz
David
Codima Sales
Codima administrator
Palmplicity
Re: Aankoop laptop
«
Reply #1 on:
Saturday Aug 19, 2006 at 20:29 »
Acer is in mijn ogen heel degelijk materiaal.
Kwaliteit is niet hoegenaamd beter of slechter dan van de andere grote merken.
Garantie was 1 jaar geloof ik, maar ik meen me te herinneren dat er op de site van codima een verlengpakket staat voor de acer garantie.
Als er iets in garantie stuk is lost Acer dat probleemloos op.
Geen idee over de pixels. Nog geen dode pixels gezien op Acer schermen trouwens.
The only thing to fear is running out of beer!
thamar
Codima administrator
Forummaster
«
Reply #2 on:
Saturday Aug 19, 2006 at 22:04 »
Geen enkel merk geeft nog dode pixel garantie voor 0 pixels. Allemaal zeggen ze 5 pixels. Wij volgen dan ook de fabrikanten.
Noch mijn ma, noch broer noch ik hebben dode pixel in ons acer laptopkes dusjah. Ook hebben we nog geen problemen gehad met onze laptops. Broertje heeft de zijne ondertussen al bijna 3 jaar.
Acer garantie is 1 jaar. Garantiepacks zijn te krijgen tot 3 jaar. Zonder pack kan garantie afhandeling aantal weken duren, met pack een dag of 7. Acer bespaart beetje op service, die packs zijn dus wel aan te raden.
It's not how fast you drive that's dangerous, it's the drive to be fast that is.
Q-BiC
Full Member
«
Reply #3 on:
Sunday Aug 20, 2006 at 11:37 »
Hier moet ik toch enige nuancering inbrengen .................
http://www.notebookforums.com/thread39849.html
Over mijn Acer laptop (dateert wel van september 2004).
Sinds ik hem uiteindelijk volledig werkend heb teruggekregen, ervaar ik het laatste jaar de volgende problemen:
- batterij wil soms niet opladen (steek em 'savonds in, en 'smorgens is het charge lampje uit en is hij maar voor 15% opgeladen bv). Stekker eens opnieuw insteken en hij doet verder voor god knows hoeveel %
- zéér gevoelige dvd-lezer. Kan een 4 tal games niet meer lezen die op desktop perfect gaan. Vaak moet hij eerst 2 minuten zitten bijten op die cd/dvd, eer hij hem probleemloos kan lezen. Irritant.
ronvis
Hero Member
«
Reply #4 on:
Tuesday Aug 22, 2006 at 18:57 »
Quote from: thamar on Saturday Aug 19, 2006 at 22:04
Geen enkel merk geeft nog dode pixel garantie voor 0 pixels. Allemaal zeggen ze 5 pixels. Wij volgen dan ook de fabrikanten.
Noch mijn ma, noch broer noch ik hebben dode pixel in ons acer laptopkes dusjah. Ook hebben we nog geen problemen gehad met onze laptops. Broertje heeft de zijne ondertussen al bijna 3 jaar.
Acer garantie is 1 jaar. Garantiepacks zijn te krijgen tot 3 jaar. Zonder pack kan garantie afhandeling aantal weken duren, met pack een dag of 7. Acer bespaart beetje op service, die packs zijn dus wel aan te raden.
Lijkt op een verkooptruc
Ik ken één persoon met een acer laptop, het geluid is niet zo goed en het licht voor het scherm is ambetant om naar films te kijken. Voorderest is het perfect.
Ik aanvaard geen scherm met een dode pixel, ik vind dat het perfect moet zijn, vooral in een computerwinkel indeplaats van den aldi!
«
Last Edit: Tuesday Aug 22, 2006 at 19:09 by ronvis
»
pademax
Jr. Member
«
Reply #5 on:
Tuesday Oct 10, 2006 at 06:11 »
Quote from: ronvis on Tuesday Aug 22, 2006 at 18:57
Lijkt op een verkooptruc
Ik ken één persoon met een acer laptop, het geluid is niet zo goed en het licht voor het scherm is ambetant om naar films te kijken. Voorderest is het perfect.
Ik aanvaard geen scherm met een dode pixel, ik vind dat het perfect moet zijn, vooral in een computerwinkel indeplaats van den aldi!
Er zijn maar weinig mensen die dat wel aanvaarden zeker,die dode pixels..
Iedereen wil waar voor zijn geld.Maar zoals bij zovele dingen in het leven,je hebt soms die dingen zelf niet in de hand!
Of het nu bij CODIMA , MEDION(PC ALDI),of gelijk bij welke zaak is dat je een scherm met dode pixels aan je been hebt,je wil een goed scherm..en het kan idd. bij elke fabrikant voorkomen.
Van de 10 schermen dat ze produceren is er ééntje altijd bij die te kampen heeft met één of meer dode pixels,kan zelf zo zijn dat ze bij het testen niets waarnemen maar dat de klant het bvb na een paar weken opmerkt!
Daarom dat ze geen 0 garantie kunnen bieden.
Zo heb ik bvb bij mijn SAMSUNG plasma tv 42 inch een teveel aan pixels gehad(SUBPIXELS) genaamd,pixels die op je scherm verschijnen en die er niet horen te zijn!
Heb een nieuw scherm verkregen...technieker heeft het scherm bij mij thuis komen installeren...en hopsa..alles is piccobello nu(alles in garantie natuurlijk,was nog maar een paar weken oud)
Dus zou niet durven zeggen dat het een verkooptruc lijkt.
Het is wel zo dat bij Samsung de fabrieksgarantie 2 jaar is,terwijl ik hier op de site meestal slechts 1 jaar lees voor PC onderdelen,vind ik eigenaardig.
Heb je op een compleet systeem die door CODIMA zelf in elkaar gestoken is,ook maar één jaar garantie?
David
Codima Sales
Codima administrator
Palmplicity
«
Reply #6 on:
Tuesday Oct 10, 2006 at 18:55 »
Ze doen daar spijtig genoeg bitter weinig wat aan. Ik heb 2 dode plekken (dat zijn geen pixels meer) in mijn scherm.
Niet denken dat Toshiba zich dat aantrekt. Steken het op u, wegens slechte behandeling van de pc.
The only thing to fear is running out of beer!
pademax
Jr. Member
«
Reply #7 on:
Wednesday Oct 11, 2006 at 07:02 »
Wanneer heb je die dode pixels opgemerkt?Hoe lang had je je scherm toen?
Pages:
[
1
]
Codima forum
|
Codima IT
|
Codima Algemeen
(Moderators:
thamar
,