*
*
*
Home
Help
Login
Register
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
Wednesday May 23, 2012 at 08:12

Login with username, password and session length
-= Welkom op het Codima forum =-
Search: Advanced search
8873 Posts in 1314 Topics by 628 Members Latest Member: - Daveke Most online today: 15 - most online ever: 73 (Tuesday Feb 16, 2010 at 07:09)
Codima forum | Computerhoekje | Hardwarehoekje (Moderators: thamar, Diederik, David, Steven) | Topic: Opstart probleem 0 Members and 2 Guests are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: Opstart probleem  (Read 1479 times)
blowdoof
Sr. Member

« on: Saturday Sep 23, 2006 at 20:22 »

Heb hetvolgende probleem: volledig nieuwe pc geassembleerd, win XP en software,  geen problemen.
Nu 1 dag later, plug de pc in (stroom), start het ding op, niks....
Stroom eraf, weer op, opstarten, start op, krijg controlebiep, alles draait (fans, hd, ed), maar beeld springt niet aan...
Ale, kastje open, kabel vd floppy eraf, stroom erop en pc start normaal op.
Stroom vd pc, stroom er weer op, start pc op, geen piep, geen beeld, enkel hd die wel tracht mr een keer krak zegt..
Na 3-4 keer proberen start hij dan wel weer op...

Iemand al een gelijkaardig probleem gehad of suggesties alvorens ik het hele ding moet deassembleren?
Heb licht vermoeden naar defect mobo...Huh

*** www.snellewip.be *** voor een snellewip of gewoon leuke sex
blowdoof
Sr. Member

« Reply #1 on: Saturday Sep 23, 2006 at 21:01 »

bios update heeft ook niet geholpen.
Opmerkelijk is wel dat alles draait, behalve hd en beeld. (HD = seagate sata2 160 Gb)

thamar
Codima administrator

Forummaster

« Reply #2 on: Saturday Sep 23, 2006 at 23:30 »

Waarom haalde gij de stroom daar volledig af?
Is dat zo ne stekkerblok met schakelaar toch?

It's not how fast you drive that's dangerous, it's the drive to be fast that is.
blowdoof
Sr. Member

« Reply #3 on: Sunday Sep 24, 2006 at 09:12 »

kwestie van zuinig om te gaan met energie...elk lampje verbruikt, dus gebruik ik idd een stekkerblok met schakelaar.
Los daarvan heeft dat weinig te maken met het probleem.
Ook bij een gewone reboot start ie slechts af en toe op. Straks es mobo switchen, dan weet ik al gauw of het daaraan ligt. Google leert me dat ik zeker niet de eerste ben met een dergelijk probleem. Ach ja, iedereen kan wel es een mobo doa hebben

thamar
Codima administrator

Forummaster

« Reply #4 on: Sunday Sep 24, 2006 at 09:41 »

Nee dat kan juist veel te maken hebben met uw probleem. Als dat zo een goedkope blok is kan die telkens een piekstroom erdoor laten of sommigen zitten zelfs met een beetje verlies. Het is voor een reden dat op lanparty die stekkerblokken met schakelaar verboden zijn.
Wij hebben al meerdere klanten gehad met zo blokken en niet anders dan problemen. Blok ervantussen, weg probleem. Sommigen die moederbord na moederbord erdoor jagen.
PC moet ook goed geaard zijn.

Op ne pc mag gerust de stroom blijven staan, maakt amper iets uit van verbruik. Monitor, speakers en printer wel best uitzetten.

It's not how fast you drive that's dangerous, it's the drive to be fast that is.
blowdoof
Sr. Member

« Reply #5 on: Sunday Sep 24, 2006 at 10:18 »

Eeeehm, klinkt wel niet normaal. Dat wil dus zeggen dat ik bvb een pc nooit uit het stopcontact zou mogen trekken om bvb m'n pc ergens anders te zetten? Daarnaast is de voeding voorzien van een schakelaar, welke voor het aansluiten op de stroom af staat. Zolang die schakelaar niet aan staat geeft de voeding dus ook geen stroom door aan het mobo
Bovendien zou bij een stroompiek het mobo geen stroom meer krijgen achteraf, wat hij wel doet (lampje op mobo brand, fans draaien, ed..) Bovendien start hij 1 op de 4-5 keer wel normaal op...
Ik dacht eerder aan een slechte chipset of zo..

Cornholiox
Sr. Member

« Reply #6 on: Sunday Sep 24, 2006 at 14:15 »

moog je best de stekker van uw pc op een ander stopcontact steken maar alleen geen stekkerblok met schakelaar gebruiken. ik heb dat zelf niet thuis. en trouwens, als pc uit is, veel stroom verbruikt hij niet. zet gewoon het scherm uit, case heeft mss een paar watt dat doorgaat als uit is, meer niet. ik heb zelf ook een voeding met schakelaar maar schakel die alleen uit als ik iets aan mijn case bezig ben.
blowdoof
Sr. Member

« Reply #7 on: Monday Sep 25, 2006 at 10:14 »

Probleem is opgelost, was een slechte ram...

Pages: [1] Print 
Codima forum | Computerhoekje | Hardwarehoekje (Moderators: thamar, Diederik, David, Steven) | Topic: Opstart probleem « previous next »
Jump to: