*
*
*
Home
Help
Login
Register
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
Wednesday May 23, 2012 at 19:16

Login with username, password and session length
-= Welkom op het Codima forum =-
Search: Advanced search
8873 Posts in 1314 Topics by 628 Members Latest Member: - Daveke Most online today: 15 - most online ever: 73 (Tuesday Feb 16, 2010 at 07:09)
Codima forum | Computerhoekje | Hardwarehoekje (Moderators: thamar, Diederik, David, Steven) | Topic: AGP4x vs 8x 0 Members and 2 Guests are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: AGP4x vs 8x  (Read 1488 times)
borreke
Jr. Member
**

« on: Wednesday Jan 31, 2007 at 10:08 »

Maakt het nog veel uit om een nieuwe grafische kaart te kopen? Ik bezit nu een Geforce 4200ti met 128mb ram enz. Maar om Windows Vista te draaien met aero en de vele snufjes heb je pixel shader 2.0 nodig en mijn grafische kaart beschikt hier niet over. Probleem is dat het AGP slotje op mijn moederbord 4x is terwijl de huidige kaarten 8x zijn. Is het het dan nog waard om een nieuwe grafische kaart te kopen aangezien ik toch niet volop ga kunnen genieten van zijn mogelijkheden  Undecided. Ik zie dat je al voor een 40€ een budget kaart kunt kopen die wschl beter is al de mijne...
ronvis
Hero Member

« Reply #1 on: Wednesday Jan 31, 2007 at 10:47 »

Is het het dan nog waard om een nieuwe grafische kaart te kopen aangezien ik toch niet volop ga kunnen genieten van zijn mogelijkheden?
Nee.
sixties
Full Member

« Reply #2 on: Wednesday Jan 31, 2007 at 13:27 »

koop een nieuwe moederbord met PCI -E van de eerste keer , je zal geen spijt hebben
borreke
Jr. Member
**

« Reply #3 on: Wednesday Jan 31, 2007 at 18:34 »

mja dan wordt mij wat te kostelijk vrees ik, nieuw moederbord, nieuwe grafische kaart, nieuwe CPU, nieuw geheugen ... wschl SATA ook moeten aanschaffen aangezien dat wat samengaat met PCI-Express en die meestal geen 4 IDE toestellen toelaten... dan kank vaneerste keer veske pc kopen é  Wink
thamar
Codima administrator

Forummaster

« Reply #4 on: Wednesday Jan 31, 2007 at 18:45 »

Hoe ziet je huidige systeem eruit?

It's not how fast you drive that's dangerous, it's the drive to be fast that is.
TDN
Jr. Member
**

« Reply #5 on: Wednesday Jan 31, 2007 at 19:27 »

ik zou ofwel gewoon geen Vista draaien (XP blijft nog wel even goed hoor...) ofwel toch een nieuwe PC overwegen. Vista is niet echt vriendelijk tegen oude pct'tjes Wink

(vergelijk het met een oud vrouwtje vragen een valies van 50 kilo te dragen...:p)
borreke
Jr. Member
**

« Reply #6 on: Wednesday Jan 31, 2007 at 20:16 »

Hoe ziet je huidige systeem eruit?
ewel mijn huidig systeem is wel al 5j oud zelle  Grin en bestaat uit een AMD xp2200+ en 1 gig DDR ram 333mhz (moederbord max qua mhz),en een asus A7V333 moederbord, Geforce 4200 en jah paar harde schijfkes maar dat doet niet zoveel aan de snelheid aangezien ze op 7200tr/min draaien.. En ne nieuwe pc past niet in men budget voor 't ogenblik Sad
« Last Edit: Wednesday Jan 31, 2007 at 20:17 by borreke » Logged
thamar
Codima administrator

Forummaster

« Reply #7 on: Wednesday Jan 31, 2007 at 21:15 »

Dan zou ik geen moeite doen om vista te installeren.
Laat die voorlopig nog links liggen, en spaar uw geld totdat ge een mooi budget hebt voor ander speelgoed.

Halve oplossingen zijn geen oplossingen Wink

't Is niet dat we u geen videokaart willen verkopen ze  Evil
« Last Edit: Wednesday Jan 31, 2007 at 21:16 by thamar » Logged

It's not how fast you drive that's dangerous, it's the drive to be fast that is.
gTl
Jr. Member
**

« Reply #8 on: Saturday Feb 10, 2007 at 20:57 »

Ik zou wel overwegen om een nieuwe 3D-kaart te kopen.
Het geeft je pc een grote boost en prestaties.

Ik heb namelijk ook mijn afschuwelijk oude GeForce 2 Ti vervangen door een iets recentere Radeon 9800 XT, terwijl mijn agp slot ook maar op 4x draait. Je kan makkelijker spellen spelen, en waarsch, als je dat echt wil, ook beter vista draaien.

Wat vista betreft, ik zou het niet installeren.

Mij aankoopadvies verschaffen ? Check dit topic !
AMD Athlon XP 1800+ | Kingston 2x256mb pc133 ram | 40gb & 80gb Maxtor ATA HDD | Hercules 3DProphet Radeon 9800xt
Pages: [1] Print 
Codima forum | Computerhoekje | Hardwarehoekje (Moderators: thamar, Diederik, David, Steven) | Topic: AGP4x vs 8x « previous next »
Jump to: