*
*
*
Home
Help
Login
Register
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
Friday Feb 10, 2012 at 06:43

Login with username, password and session length
-= Welkom op het Codima forum =-
Search: Advanced search
8836 Posts in 1306 Topics by 636 Members Latest Member: - Willy1947 Most online today: 18 - most online ever: 73 (Tuesday Feb 16, 2010 at 07:09)
Codima forum | Computerhoekje | Koeling en Modding (Moderators: thamar, Diederik, David, Steven) | Topic: codima Vento Black 0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: codima Vento Black  (Read 2316 times)
alexdelarge
Jr. Member
**

« on: Saturday Jun 09, 2007 at 20:55 »

Ja, vandaag ben ik dus (blijkbaar als 1e  Wink) de Codima Vento Black komen halen

http://www.codima.be/nl/product.aspx?2016

deze dus. Ik kwam eigelijk in 1e instantie voor de samsung harde schijf van 500Gb die nu in promotie staat. Maar aangezien bij mijn oude Antec Solution SLK3800 gans de voorkant gesmolten is door een straalkacheltje, had ik al stiekem eens op de site komen neuzen voor een case.

Mijn vereisten waren: Minder dan 50 euro; geen deurtje meer want na de antec en voorheen een chieftec met enkel miserie, kan ik geen deurtjes meer zien; zwarte kleur want mijn dvdrw is zwart en tevens wou ik een modelletje dat mijn configuratie aankan. Bestaande uit een DVD-RW, 1 SATA Harde schijf van 300Gb en 3 SATA's van 80Gb. Na vandaag komt er vermoedelijk nog een SATAII van 500Gb bij. Aangezien ik nog twijfel of ik de 3e schijf van 80Gb er al dan niet uithaal wou ik dus zeker 4 x interne 3,5" voorzieningen. Aangezien ik al jaren geen floppys meer gebruik zou ik dan ook de 2 externe 3,5" plaatsen kunnen gebruiken eventueel moest ik de 3e schijf toch laten zitten.

Ik heb net de case uit de doos genomen om eens te kijken. Wat me eerst opviel was dat ze heel licht was. Om eerlijk te zijn was ik even teleurgesteld dat ze niet zo stevig was maar, ik keek toen nog eens naar mijn kasticket en dacht bij mezelf: "Verdorie jong, ze kost een derde van je oude kast geef ze toch een kans." Eenmaal de case volledig uit de doos gehaald en gepresenteerd op tafel, oogde ze best mooi. Wat je aandacht meteen trekt is de koeler in het zijpaneel. Ik moet mijn vriendin gelijk geven, 25cm IS idd groot Tongue Nu ja alle gekheid op een stokje, ik keek naar de kast en meteen viel me iets te binnen. Mijn Zalman ZM-MFC1 fancontroler http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=1&code=017 zou er mooi bijpassen. Deze ligt reeds enkele jaren nutteloos in de kast omdat mijn vorige kasten met een rail systeem waren en de zalman zich het best met de klassieke oude vijsjes laat vastzetten. Aangezien ik beloofd had aan de verkoper dat ik mijn bevindingen over deze kast (ik was tenslotte de 1e die een kast van dit type van het huismerk kocht) eens op het forum zou posten ga ik dat ook doen.

Momenteel ben ik bezig om zoveel mogelijk data van mijn schijven op dvd te zetten want ik ga een full format doen. Dus momenteel kan ik niet echt de pc overplaatsen, dat zal voor morgen zijn maar ik hou jullie op de hoogte.

p.s. sorry indien dit verkeerd staat maar mja het gaat tenslotte over een case... ze wordt wel niet gemod (dat stadium ben ik voorbij) maar mja Smiley
David
Codima Sales
Codima administrator

Palmplicity

« Reply #1 on: Sunday Jun 10, 2007 at 10:19 »

25cm is inderdaad heel groot Smiley
Had er al eerder eentje gezien in de Thermaltake armor black.
Ge kunt er wel van op aan dat uw moederbord de hele tijd kan genieten van een fris briesje Smiley

The only thing to fear is running out of beer!
alexdelarge
Jr. Member
**

« Reply #2 on: Monday Jun 11, 2007 at 15:44 »

wel om eerlijk te zijn die thermaltake stond me meer dan dik aan, heb er al meerdere keren naar staan zien (op beurzen, internet,...) maar die kast kan "mijne bruinen niet trekken" momenteel.

Ok sinds gisteren staat alles in de nieuwe kast, XP en Ubuntu staan er weer vers op en dus tijd voor enkele bevindingen en foto's.
Gisteren meteen ook het 1e complimentje gekregen over de kast. Een vriend van me was op bezoek en deze was meteen te spreken over Vento, toen ik de prijs vertelde geloofde hij me eerst niet maar een kasticket kan de redding brengen wink

enfin het inbouwen liep vrij vlot, slechts 1 maal een probleem gehad dat 1 van de harde schijven knel zat tussen de kast en mijn grafische kaart maar, de schijf een plaatsje hoger zetten en alles was opgelost. Omdat er niet zoveel te vertellen valt bij een kast zonder toebehoren hou ik het bij pro's en contra's

Pro:
* de prijs
* uitzicht (door de blauwe verlichting springt deze meteen in het oog bij iedereen)
* ruim plaats voor 4 harde schijven en 3 optische apparaten zoals dvd-rw schrijvers
* de grote regelbare (zij-)koeler, het systeem blijft er iets frisser mee
* mijn fancontroler kan eindelijk nog eens gebruikt worden

contra:
* minder stevig (meer plastiek) dan bvb een antec of ander a- merk (maar wel min. de helft goedkoper)
* de koeler trekt enorm veel kattenhaar aan (maar dat heb ik bij elke pc, geen wonder als je met 4  langharige katten zit wink )
* de aansluitingen voor front audio... zijn allemaal losse draadjes (ook de + en de - zitten appart)

enfin hier volgen nog enkele foto's

de voorkant:

de zijkant:

« Last Edit: Monday Jun 11, 2007 at 16:22 by thamar » Logged
Nico
Jr. Member
**

« Reply #3 on: Monday Jul 09, 2007 at 20:34 »

Ziet er toch best vet uit Wink voor die prijs kun je niet sukkelen en kan ik je veel slechtere aankopen opnoemen Wink

Greatz Nico

Greatz Nico aka Dr Mando
prefix
Jr. Member
**

« Reply #4 on: Thursday Jul 26, 2007 at 15:56 »

frisse bries, amai nog ni :p

interp-eSports - counterstrike clan
David
Codima Sales
Codima administrator

Palmplicity

« Reply #5 on: Thursday Jul 26, 2007 at 16:52 »

Ik heb vandaag in eentje zitten sleutelen, de stilte van de fan was een aangename verrassing Smiley

The only thing to fear is running out of beer!
Steven
Codima

« Reply #6 on: Thursday Jul 26, 2007 at 17:18 »

de extra koeling die het ons gaf was ook een aangename bonus Wink

Pages: [1] Print 
Codima forum | Computerhoekje | Koeling en Modding (Moderators: thamar, Diederik, David, Steven) | Topic: codima Vento Black « previous next »
Jump to: